Kategorier
Handlingsfacetter
|
P. Planlægning, regler og principper
Servicetekst
P-handlingsfacetterne dækker primært sager om forskellige former for »lov- og regelgrundlag« besluttet af kommunen selv inden for kommunens eget kompetenceområder. Denne type af »lov- og regelgrundlag« kaldes mange ting, eksempelvis regler, politikker, regulativer, vedtægter og aftaler. Som »lov- og regelgrundlag« betragtes tillige »planer«, idet disse i et eller andet omfang udtrykker målsætninger og visioner ud over at afstikke konkrete forbud og muligheder. Det kan siges, at P-sagerne typisk vil være beslutninger, der skaber præcedens eller indeholder principper, der kan anvendes i konkrete afgørelsessager (fx person- eller byggesager), der journaliseres som rutinemæssig afgørelse med handlingsfacet G01.
Da P-sagerne netop udtrykker »lov- og regelgrundlag«, skal papirsager bevares i henhold til bevarings- og kassationsbestemmelserne.
- Planlægning, regler og principper i almindelighed [=Facet]
- Oprettet 1988-01-01
- Rettet 2011-11-01
- trafiktællinger
- ledelsesinformation, (tværgående, se emnenr. 00.15.20)
- børnemiljøvurderinger
- diverse personalestatistikker
- borger-/brugerundersøgelser
- dataindsamlinger til internt brug
- brugerevaluering
- Ad hoc analyser [+Emne]
- Ad hoc analyser, redningsberedskab+14.00.08
- Analyse, budget+00.30.04
- Analyser af kul, olie+13.35.50
- Analyser, kommunens egne [+Emne]
- Analyser, organisering af kommunal ungeindsats+17.27.00
- Arbejdspladsens fysiske/psykiske sundhedsforhold, arbejdsmiljøvurdering+87.05.10
- Arbejdspladsvurdering, kommunens arbejdsmiljø+87.05.10
- BI-rapport [+Emne]
- Bearbejdning af interne data [+Emne]
- Befolkningsforhold [+Emne]
- Behovsanalyse, programmel+85.11.20
- Belægningsstatistik, institutioner [+Emne]
- Besøgstal på bibliotekerne, statistik+21.01.00
- Biblioteksstatistik+21.00.00
- Big Data analyse [+Emne]
- Borgerinddragelse, borgerundersøgelser [+Emne]
- Borgerundersøgelser [+Emne]
- Brugerevaluering [+Emne]
- Brugertilfredshedsundersøgelser [+Emne]
- Brugerundersøgelser [+Emne]
- Budgetanalyse+00.30.04
- Business case, intern [+Emne]
- Børne- og ungesyn+27.00.00
- Børnemiljøvurderinger, dagtilbud+28.09.12
- Børnemiljøvurderinger, fritidshjem+28.12.04
- Dataanalyse [+Emne]
- Databearbejdning, intern [+Emne]
- Dataindsamlinger, til internt brug [+Emne]
- Dataudtræk [+Emne]
- Detailhandel, egen analyse+24.02.00
- Eftersynsrapporter, brandsikringsanlæg+14.20.04
- Eftersynsrapporter, tekniske anlæg, beredskab+14.20.02
- Egne statistikker, undersøgelser, analyser [=Facet]
- Elevtalsstatistik+17.02.04
- Erhvervstællinger+24.00.00
- Evaluering [+Emne]
- Fattigdomsundersøgelse, analyse, fattigdom+27.00.00
- Forarbejder og undersøgelser, ekspropriation efter vejloven+05.26.05
- Friktionsmålinger, veje+05.01.00
- Færdselsstatistik+05.00.00
- Færdselstælling+05.13.00
- Grundvandsundersøgelser iht. vandmiljøhandlingsplanen+09.08.20
- Hastighedsafklaring, trafiksikkerhed+05.13.00
- Hastighedsmålinger, trafik+05.13.00
- Hastighedsprofil+05.13.00
- Hotspot analyser, redningsberedskab+14.00.08
- Indsamling af data, til brug internt [+Emne]
- Institutioner, belægningsstatistik [+Emne]
- Intern databearbejdning [+Emne]
- Intern dataindsamling [+Emne]
- Intern statistik [+Emne]
- Interne undersøgelser [+Emne]
- Jordbundsundersøgelse, jordforurening+09.08.06
- Jordbundsundersøgelser, byggemodning+13.06.04
- Kloakregistrering+06.01.00
- Kommunal statistik [+Emne]
- Kortlægning af dagtilbuddets fysiske/kemiske, psykiske og æstetiske børnemiljø+28.09.12
- Kortlægning af luftforureningen+09.10.00
- Kvalitetsrapport for kommunens skolevæsen, skolernes faglige niveau mv.+17.01.10
- Kvalitetsrapporter, udarbejdelse af+17.01.10
- Kønsopdelt lønstatistik+81.15.00
- Landbrugstællinger+24.01.00
- Ledelsesinformation [+Emne]
- Lønstatistik+81.15.00
- Myndighedens årsrapporter [+Emne]
- Opbygning af vidensbank [+Emne]
- Opfølgningsrapport [+Emne]
- Opgørelse over nuværende CO2-udledning+01.30.00
- Parkeringsproblemer, egne undersøgelser+05.09.00
- Personalestatistik, gruppe+81.00.00
- Prisudviklingsprocent og lønudviklingsprocent+00.30.04
- Profylaktiske undersøgelser+29.09.00
- Publikumsundersøgelser og statistik, museer+19.03.11
- Rapporter, interne [+Emne]
- Redegørelser (statistik, dataindsamling, undersøgelser) [+Emne]
- Resultater (statistik, datasamling, undersøgelser) [+Emne]
- Risikoanalyse, redningsberedskab+14.00.08
- Risikovurdering, analyse [+Emne]
- Risikovurdering, analyse, i henhold til IT-sikkerhedsregulativ+85.15.02
- Risikovurdering, analyse, i henhold til standard for informationssikkerhed+85.15.02
- Satsreguleringsprocent+00.30.04
- Satstilpasningsprocenten+00.30.04
- Skolestatistikker, egne+17.00.00
- Sociale områder, egne statistikker+27.69.52
- Sommerhusgrunde, kortlægning af forurenet jord+09.08.05
- Sortpletudpegning, trafiksikkerhed+05.13.00
- Specialanalyser, redningsberedskab+14.00.08
- Spørgeskemaundersøgelse, kommunen/ institutionen selv udfører [+Emne]
- Standardrapporter [+Emne]
- Statistik over sejladshyppighed+01.05.15
- Statistik på salg af el+13.01.16
- Statistik, organisering af kommunal ungeindsats+17.27.00
- Statistik, statistikker til kommunens eget brug [+Emne]
- Strukturanalyse for det fysiske bibliotekstilbud+21.09.00
- Sygefraværsstatistik+81.28.00
- Sårbarhedsanalyse, redningsberedskab+14.00.08
- Tilgængeligheden for handicappede på de offentlige veje, kommunens undersøgelse af+05.00.05
- Tillidsmandstimer, registrering af+81.38.08
- Tosprogsstatistik+17.15.00
- Trafikanalyse+05.00.00
- Trafikmålinger, trafiksikkerhed+05.13.00
- Trafikstatistik+05.00.00
- Trafiktælling, anmodning fra grundejere til private fællesveje i byzoner+05.01.04
- Trafiktælling, kommunal+05.00.00
- Trivselsundersøgelse, personalet+81.04.00
- Tællinger, interne [+Emne]
- Udlånsstatistik, biblioteker, gruppe+21.01.00
- Udpegning af sorte pletter, trafiksikkerhed+05.13.00
- Uheldsstatistik+05.00.00
- Undersøgelse i forbindelse med arbejdets udførelse (ikke arbejdsmiljø)+81.35.00
- Undersøgelser igangsat af kommunen/institutionen [+Emne]
- Undersøgelser, interne [+Emne]
- Undersøgelser, veje+05.01.02
- Ungdomsskolestatistik +18.01.00
- Vurdering af arbejdspladsen, arbejdsmiljø+87.05.10
- Vurdering af miljøpåvirkninger+09.40.05
- Vurdering af miljøpåvirkninger+09.40.15
- Vurdering af stillinger+81.01.00
- Årsopgørelse [+Emne]
- Økonomirapporter+00.30.04
- Oprettet 1988-01-01
- Rettet 2005-02-01
- personaleoversigter
- inventarfortegnelser
- arkivfortegnelse
- vejfortegnelse
- stifortegnelse
- Adgangsfortegnelse, veje+05.01.10
- Affaldsanlæg, registrering+07.00.00
- Aktiver, registreringer af materielle og immaterielle aktiver
- Akut-venteliste, boliger til ældre og handicappede+27.45.08
- Anvendte IT-systemer, oversigt+85.15.00
- Bivejsfortegnelse+05.01.00
- Ejendomme, der får leveret vand, fortegnelse+13.02.00
- Elevtal, registre+17.02.04
- Fortegnelse [+Emne]
- Fortegnelse over ansatte+81.01.00
- Fortegnelse over ansøgere+81.02.00
- Fortegnelse over bevaringsværdige arkivalier+85.08.02
- Fortegnelse over ejendomme, der får leveret vand+13.02.00
- Fortegnelse over erhvervssygdomme, arbejdsskader+81.29.03
- Fortegnelse over gader og veje+05.01.00
- Fortegnelse over lærebøger+83.07.03
- Fortegnelse over private fællesveje+05.02.00
- Fortegnelse over stier+05.04.05
- Fortegnelse over vandløb+06.02.02
- Fortegnelse, foreninger, der er meddelt afslag på tilskud eller anvisning af lokaler+18.15.08
- Fortegnelse, foreninger, der modtager tilskud eller anvises lokaler+18.15.08
- Fortegnelser over landbrugsejendomme+24.01.00
- Fysisk planlægning mv., sikring af kulturarven og naturarven, oversigt/liste+19.03.17
- Gadefortegnelse+05.01.00
- Hovedveje, klassificering+05.01.30
- Håndværkerfortegnelse [+Emne]
- Håndværkerliste [+Emne]
- Klassedannelse, fortegnelse+17.02.04
- Klassificering af veje+05.01.30
- Klassifikation af vandløb og anlæg+06.02.02
- Kommunalt anlægskartotek, registrering af fysiske aktiver
- Kommuneveje, klassificering+05.01.30
- Kulturkalender+18.00.00
- Landbrugsejendomme, fortegnelse over+24.01.00
- Landbrugsejendomme, registrering+09.00.00
- Landevejsregister+05.01.30
- Leverandørfortegnelse+83.00.00
- Leverandørregister+83.00.00
- Likviditetsoversigt opgjort efter kassekreditreglen+00.32.14
- Liste [+Emne]
- Liste over ansatte+81.01.00
- Lærebøger, fortegnelse+83.07.03
- Løntabel+81.15.00
- Løse vikarer, fortegnelse+17.02.14
- Nedklassificering af veje+05.01.30
- Nummerering af vejruter+05.00.00
- Numre på stier+05.04.05
- Oversigt over kommunens IT-udvikling+85.11.00
- Oversigt over likviditet+00.32.14
- Oversigt over superbrugere, fagsystemer+85.15.00
- Oversigt, anvendte IT-systemer+85.15.00
- Oversigter/fortegnelser mv. [=Facet]
- Pensionsforpligtelse, tjenestemænd+81.22.00
- Personalefortegnelse+81.00.05
- Postlister og sagslister, administrativ tilrettelæggelse+85.02.15
- Praksisplanen, oversigt over praktiserende læger+29.03.12
- Praktiserende læger i kommunen, oversigt+29.03.12
- Primærruter, veje+05.00.00
- Register over leverandører+83.00.00
- Registre [+Emne]
- Registrering af affaldsvirksomheder/-anlæg+07.00.00
- Registrering af fysiske aktiver, brugerfinansierede områder
- Registrering af landbrugsejendomme+09.00.00
- Registrering af søer+06.02.02
- Registrering af vandløb+06.02.02
- Rutenummerering+05.00.00
- Sagsfordelingslister+85.02.15
- Sekundærruter+05.00.00
- Speciallæger i kommunen, oversigt+29.03.12
- Stinumre/stifortegnelse+05.04.05
- Stiregister+05.04.05
- Tandlæger i kommunen, oversigt+29.03.12
- Udarbejdelse af vejfortegnelse+05.01.00
- Vandløbsbøger+06.02.02
- Vandløbsfortegnelse+06.02.02
- Veje, klassificering+05.01.30
- Vejfortegnelse/register+05.01.00
- Vejfortegnelser, private fællesveje+05.02.00
- Vejklassificering+05.01.30
- Vejnumre+05.00.00
- Vejregister, offentlige veje+05.01.00
- Ventelister til boliger for ældre og handicappede+27.45.08
- Ventelister til plads på plejehjem eller almen plejebolig for ældre+27.42.12
- Vidensbank, fortegnelse / oversigt [+Emne]
- Oprettet 1988-01-01
- Afviklingspåbud, almen boligorganisation+03.10.30
- Ansøgning om forsøgsgodkendelse, sociale område+27.00.00
- Borgerinddragelse, frikommune, frikommuneforsøg+00.15.02
- Cykelparkering, forsøgsordning om håndhævelse af parkeringsbestemmelser+05.13.00
- Elektronisk indberetning i sygedagpengesager, forsøgsordning+32.30.04
- Forsøgsordninger [=Facet]
- Forsøgsordninger efter lov om danskuddannelse til voksne udlændinge m.fl.+54.15.00
- Forsøgsordninger efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats [+Emne]
- Forsøgsordninger efter lov om sygedagpenge [+Emne]
- Forsøgsordninger, styringen af den aktive beskæftigelsesindsats [+Emne]
- Forsøgsundervisning [+Emne]
- Forsøgsvirksomhed [+Emne]
- Frikommuneforsøg [+Emne]
- Frikommunenetværk [+Emne]
- Frikommuneregulativ [+Emne]
- Hastighedskontrol, samarbejde med Vejdirektoratet+05.13.00
- Postlisteordning, forsøgsordning+00.13.06
- Talentklasser i musik, forsøg+17.02.04
- Ulovligt parkerede cykler, forsøgsordning om håndhævelse af parkeringsbestemmelser+05.13.00
- Oprettet 1988-01-01
- befolkningsprognoser
- boligprognoser
- beskæftigelsesprognoser
- arbejdsløshedsprognoser
- prognoser over forventet antal skoleelever og ældre
- prognoser over udviklingen i beskatningsgrundlaget
- prognoser omfattende kommunen, udarbejdet af andre end kommunen selv - fx ministerier og Danmarks Statistik
- Oprettet 1988-01-01
- Rettet 2006-02-01
- P15 dækker planer, der omfatter hele kommunen fysisk, eksempelvis kommuneplanen, affaldsplanen, sundhedsplanen, spildevandsplanen, erhvervsudviklingsplaner, beredskabsplaner osv.
- Endvidere anvendes handlingsfacet P15 også til planer af mere intern karakter, eksempelvis uddannelsesplan for det samlede kommunale personale, plan for vedligeholdelse af de samlede kommunale ejendomme mv.
- P15 dækker såvel planforslag som de vedtagne gældende planer.
- P15 anvendes også til kommunale strategier.
- Affaldshåndteringsplan+07.00.01
- Affaldsplanlægning+07.00.01
- Afledning til nedsivningsanlæg, spildevandsplan+06.00.05
- Animationsstrategi, kommunikation+00.13.04
- Arbejdsplan, arkiver+19.02.00
- Arbejdsplaner, museer+19.03.00
- Arbejdsprogrammer for hele kommunen [+Emne]
- Arealforsyningsplaner+13.06.00
- Arkiveringsstrategi+85.08.00
- Atomfri zone, kommuneplanen+01.02.03
- Beredskabsplan, konkurser, private leverandører af hjemmehjælp+27.39.04
- Beredskabsplan, redning+14.00.08
- Beskæftigelsesplan for det kommende års beskæftigelsesindsats+15.00.15
- Bortskaffelse af spildevand, plan+06.00.05
- Bosætningsstrategi+00.13.02
- Brandstrategi+14.12.15
- Brandstrategirapport+14.12.15
- Daginstitutionsplan, pasningsstruktur for hele kommunen+28.03.04
- Dagtilbudsstrategi+28.06.04
- Demensstrategi+27.00.00
- Digitaliseringsstrategi+85.13.00
- Effektiviseringsstrategi+00.15.25
- Ejendomsstrategi+82.00.00
- Energiplanlægning overordnet+13.00.00
- Fastsættelse af serviceniveau m.v. for håndtering af tag- og overfladevand, spildevandsplan+06.00.05
- Ferieplan, folkeskolen+17.02.03
- Ferieplaner for skoleåret+17.02.03
- Forsyningsplaner vedr. arealer+13.06.00
- Forudsætninger, spildevandsplan+06.00.05
- Fritidsområdet, sektorplan+18.00.00
- HR-strategi+81.00.00
- Handicappede, sektorplaner+27.00.00
- Handleplan efter miljømålsloven, endelig/vedtaget plan+09.00.06
- Handleplan efter miljømålsloven, forslag til+09.00.06
- Handleplaner, kommunale, efter miljømålsloven+09.00.06
- Handlingsplan for hele kommunen [+Emne]
- Handlingsplan for klimatilpasning, indsatsplaner, grundvandsforurening+09.08.24
- Handlingsplan for klimatilpasning, kommuneplanlægning+01.02.03
- Handlingsplan for klimatilpasning, redningsberedskab+14.00.08
- Handlingsplan for klimatilpasning, risikostyringsplanlægning, oversvømmelser+01.24.20
- Handlingsplan for klimatilpasning, spildevandsplanlægning+06.00.05
- Handlingsplan for klimatilpasning, vandforsyningsplanlægning+13.02.08
- Handlingsplan for klimatilpasning, vandløb og søer i almindelighed+06.02.00
- Handlingsplan for klimatilpasning, vandplaner og kommunale vandhandleplaner efter miljømålsloven+09.00.06
- Handlingsplan, vandmiljø+09.00.00
- Håndtering af tagvand og overfladevand, spildevandsplan+06.00.05
- IT-Beredskabsplan+85.15.04
- IT-strategi, tværgående+85.13.00
- Indhold, affaldsplanen+07.00.01
- Indkøbsstrategi+88.00.00
- Indsatsplan om kæmpebjørneklo, kommunens+01.13.29
- Indsatsplan om skærmende beplantning ved skæmmende tekniske anlæg+01.13.27
- Informationsstrategi, kommunens samlede+00.13.06
- Kampagnestrategi [+Emne]
- Kanalstrategi, digitalisering+85.13.00
- Klimastrategi+01.30.00
- Kloakeringsområder, spildevandsplan+06.00.05
- Kommunale planer og planforslag omfattende hele kommunen [=Facet]
- Kommunale vandhandleplaner, konkrete+09.00.06
- Kommunens planlægning, sendemaster, placering+01.01.01
- Kommunens samlede strategi for information+00.13.06
- Kommunens strategi for kommunikation+00.13.04
- Kommunens udarbejdelse af strategi for ligestilling+81.00.15
- Kommuneplanen+01.02.03
- Kommuneplanen, sammenhæng med andre kommuners kommuneplanlægning +01.02.03
- Kommuneplanstrategi, den samlede+01.02.03
- Kommuneplantillæg på baggrund af VVM redegørelse+01.02.15
- Kommunikationsstrategi, hele kommunens+00.13.04
- Konkrete miljøtilsynsplaner+09.00.12
- Kæmpebjørneklo, kommunens indsatsplan+01.13.29
- Mainstreamingsstrategi, ligestilling+81.00.15
- Miljøplanlægning, hele kommunen+09.00.00
- Nedsivningsområder, spildevandsplan+06.00.05
- Områder med nedsivning, spildevandsplan+06.00.05
- Ophævelse af tilslutningspligt/-ret, spildevandsplan+06.00.05
- Paragraf/§ 21-plan+09.00.00
- Plan for det kommunale redningsberedskab+14.00.08
- Plan for kommunens beredskab+14.00.08
- Plan for sundhedsberedskabet, foranstaltninger, covid-19+29.30.10
- Planer for hele kommunen [+Emne]
- Planforslag for hele kommunen [+Emne]
- Planlagte kloakeringsområder, spildevandsplan+06.00.05
- Planlagte renseforanstaltninger, spildevandsplan+06.00.05
- Planlægning af daginstitutionspladser+28.03.04
- Planlægning som omfatter hele kommunen [+Emne]
- Planstrategi, kommuneplanlægning+01.02.03
- Politik for digital sundhed+29.70.00
- Renseforanstaltninger, planlagte, spildevandsplan+06.00.05
- Rensning udenfor kloakeringsområder, spildevandsplan+06.00.05
- Revision af affaldshåndteringsplan+07.00.01
- Råstofplanlægning+01.09.10
- Sektorplan for folkeskoleområdet+17.01.04
- Sektorplan for fritidsområdet+18.00.00
- Sektorplan, socialområdet+27.00.00
- Sektorplaner, dagtilbud+28.06.04
- Sektorplaner, handicappede+27.00.00
- Sektorplaner, kommunale [+Emne]
- Sektorplaner, stofafhængige+27.51.04
- Sektorplaner, voksne med særlige behov+27.00.00
- Sikkerhedsplan, lufthavne+08.20.25
- Skoleferieplan+17.02.03
- Skolestruktur, plan for hele kommunen+17.01.04
- Skærmende beplantning ved skæmmende tekniske anlæg, kommunens indsatsplan+01.13.27
- Social- og sundhedsplanen+29.30.04
- Socialøkonomisk strategi+24.10.07
- Spildevandsplan+06.00.05
- Stofafhængige, sektorplaner+27.51.04
- Strategi for brandsikring af bygningen+14.12.15
- Strategi for bygningsvedligeholdelse+82.07.00
- Strategi for det nære sundhedsvæsen+29.00.00
- Strategi for digital sundhed+29.70.00
- Strategi for digitalisering+85.13.00
- Strategi for hele kommunen [+Emne]
- Strategi for kommuneplan+01.02.03
- Strategi for kommuneplanlægningen+01.02.03
- Strategi for ledelsesinformation+00.15.20
- Strategi for socialøkonomiske virksomheder+24.10.07
- Strategi for udvikling, det specialiserede socialområde+27.03.40
- Strategi for udvikling, rammeaftaler, specialundervisning+54.06.26
- Strategi, dagtilbud+28.06.04
- Strategisk ledelse [+Emne]
- Strategisk planlægning for landsbyer+01.02.03
- Strategisk planlægning for landsbyer, koordinering med nabokommuner+01.02.03
- Sundhedsberedskabsplan, ekstremt vejrlig +29.30.10
- Sundhedsberedskabsplan, foranstaltninger, covid-19+29.30.10
- Sundhedsberedskabsplan, konkret+29.30.10
- Sundhedsplan, kommunal+29.30.04
- Tidsfølge, spildevandsplan+06.00.05
- Tilgængelighedsplan, veje og trafik, handicappede+05.00.05
- Tillæg til kommuneplanen+01.02.15
- Tilstand, kloakanlæg, spildevandsplan+06.00.05
- Turismestrategi+24.05.00
- Turisthandlingsplan+24.05.00
- Udarbejdelse af affaldshåndteringsplan+07.00.01
- Udbuds- og indkøbsstrategi+88.00.00
- Udbudsstrategi+88.00.00
- Udbygningsplan for ungdomsskolen+18.01.00
- Udbygningsplaner for hele kommunen [+Emne]
- Udviklingsstrategi+27.03.40
- Udviklingsstrategier, rammeaftaler, specialundervisning+54.06.26
- Undervisningsplan, billedskoler+20.08.04
- Undervisningsplan, musikskoler+20.07.02
- Undervisningsplaner for hele kommunen [+Emne]
- Ungdomsskolen, sektorplan+18.01.00
- Ungdomsskoleplanen+18.01.13
- Vandforsyningsplan, konkret+13.02.08
- Vandforsyningsplanlægning, vandforsyningsplan+13.02.08
- Vandhandleplanen, konkrete+09.00.06
- Vandmiljøhandlingsplan+09.00.00
- Varmeforsyningsplaner+13.03.18
- Varmeforsyningsplanlægning, kommunen+13.03.18
- Vedligeholdelsesstrategi, kommunens bygninger+82.07.00
- Vedtagelse af plan for kommunens beredskab+14.00.08
- Vedtagelsen af et forslag til vandforsyningsplan+13.02.08
- Vejvedligeholdelsesplan for hele kommunen+05.01.08
- Veteranstrategi, strategi for tidligere udsendte soldater+27.12.04
- Ændringer, kommuneplanen, tillæg+01.02.15
- Oprettet 1988-01-01
- Rettet 2005-02-01
- P16 anvendes ved planforslag og planer, der udelukkende dækker en del af kommunen, eksempelvis lokalplaner og planer i forbindelse med de forskellige distriktsinddelinger af kommunen som skoledistrikter, hjemmeplejedistrikter, ældreområder o.l.
- Ligeledes kan der være forsyningsplaner for enkelte dele af kommunen, eksempelvis vandforsyningsplaner pr. vandværk.
- Høringer i forbindelse med udarbejdelsen af planerne tilføjes handlingsfacet K04.
- Planer, handleplaner o. lign. for den enkelte borger eller medarbejder journaliseres med handlingsfacet G01, såfremt den journaliseres som en selvstændig enkeltsag. Fx handleplaner i forbindelse med særlig støtte til børn og unge, planer for sygdomsforløb, aktivitetsplaner for lærere.
- Ved ændring af fysiske grænser mellem kommuner, se 01.00.10 'Kommunens arealmæssige afgrænsning'
- Afstemningsdistrikter+84.08.00
- Arbejdsprogrammer for dele af kommunen [+Emne]
- Beslutninger om distriktsændringer+17.01.04
- Bevaringsplan (bygningsfredning)+01.10.00
- Distrikter vedr. valg+84.08.00
- Distriktsændringer som følge af strukturændringer, skoledistrikter+17.01.04
- Ekstern beredskabsplan for kolonne 3-virksomheder+14.00.22
- Energidistrikter, varmeplan+13.03.18
- Fagplaner+17.02.09
- Feriecentre, fredningsplanlægning+01.05.00
- Forslag til lokalplan+01.02.05
- Grunddistrikt, skoledistrikter+17.01.04
- Handlingsplan for dele af kommunen [+Emne]
- Handlingsplan for den enkelte skole ifm. kvalitetsrapporter+17.01.11
- Idrætsanlæg, planer+04.04.00
- Investeringsoversigt/planer+00.30.04
- Katastrofeplan for sne+05.07.02
- Katastrofeplaner+14.00.00
- Klassifikationsplan for havne+08.00.00
- Kommunalbestyrelsens Natura 2000 handleplan+01.05.18
- Kommunale Natura 2000 handleplaner+01.05.18
- Kommunale institutioner, placering (planlægning)+01.02.05
- Kommunale planer, planforslag og virksomhedsplaner omfattende dele af kommunen [=Facet]
- Kommunens inddeling i skoledistrikter+17.01.04
- Konkrete sorgplaner og kriseplaner i dagtilbud+28.09.04
- Konkrete sorgplaner og kriseplaner, folkeskolen+17.01.11
- Konkrete virksomhedsplaner for den enkelte daginstitution+28.09.04
- Leg, læring og udvikling, pædagogiske læreplaner+28.09.04
- Lokalplanforslag+01.02.05
- Lufthavnsanlæg, anlægsplan+08.25.10
- Læreplan, pædagogisk, dagtilbud+28.09.04
- Miljøplanlægning, delområder i kommunen+09.00.00
- Normeringsplan for den enkelte institution+81.01.00
- Normeringsplan, pasning, børn/unge+28.06.16
- Normeringsplan, personale+81.01.01
- Områdeplaner [+Emne]
- Parker, planer+04.01.00
- Placering af kommunale institutioner, planlægning+01.02.05
- Plan for normeringer+81.01.01
- Plan for uddannelse, personale+81.39.00
- Plan over byggelinjer+05.01.11
- Plan over skolen+82.00.10
- Planer for dele af kommunen [+Emne]
- Planforslag for dele af kommunen [+Emne]
- Planlægning som omfatter dele af kommunen [+Emne]
- Plejeplan, grønne områder+04.01.11
- Plejeplaner ifm. pleje af fredede områder+01.05.11
- Plejeplaner, plejeforanstaltninger, fredede områder+01.05.11
- Prioriteringsplan for sne+05.07.02
- Pædagogisk læreplan, dagtilbud+28.09.04
- Reguleringsplan, trafik+05.13.00
- Risikostyringsplan, oversvømmelse, forslag+01.24.20
- Risikostyringsplan, vedtagelse af+06.02.40
- Risikostyringsplan, vurdering og risikostyring for oversvømmelser fra havet+01.24.20
- Risikostyringsplaner+01.24.20
- Skoledistrikter+17.01.04
- Skolestruktur, plan for dele af kommunen+17.01.04
- Snekatastrofeplan+05.07.02
- Snerydningsdistrikter+05.07.02
- Tandplejedistrikter+29.15.00
- Tillæg til spildevandsplanen for de enkelte geografiske områder+06.00.05
- Trafikreguleringsplan+05.13.00
- Trafiksikkerhedsplan+05.13.00
- Udarbejdelse af afviklingsplan+03.10.30
- Udarbejdelse af plejeplaner ifm. pleje af fredede områder+01.05.11
- Udbygningsplan, dagpasningsområdet+28.03.04
- Uddannelsesplan for personale, ikke læreplads og praktikplads+81.39.00
- Udstykningsplaner+01.04.00
- Udviklingsplan for et omdannelsesområde+03.10.30
- Udviklingsplaner for delområder [+Emne]
- Udviklingsplaner, lufthavne+08.20.00
- Valgdistrikter+84.08.00
- Vejvedligeholdelsesplan for distrikter i kommunen+05.01.08
- Virksomhedsplan for den enkelte daginstitution+28.09.04
- Virksomhedsplan for den enkelte institution/enhed [+Emne]
- Virksomhedsplan, den enkelte skole+17.01.11
- Årsplan for den enkelte institution/enhed [+Emne]
- Årsplaner for den enkelte daginstitution+28.09.04
- Ældreplanlægning+27.00.00
- Ændring af skoledistrikt+17.01.04
- Oprettet 1988-01-01
- Rettet 2005-02-01
- Andre myndigheders planer og planforslag, som kommunen behandler [=Facet]
- Antennemaster, placering, andre myndigheders planlægning+01.01.01
- Antennemaster, placering, planlægning+01.01.01
- Folkeskolen, andre myndigheders planer+17.00.00
- Placering, sendemaster, andre myndigheders planlægning+01.01.01
- Planer, andre myndigheder [+Emne]
- Praksisplaner+29.30.04
- Psykiatriplan, regionsrådets+29.30.04
- Regional stiplan+05.04.05
- Råstofindvindingsplan, andre myndigheder+01.09.10
- Sundhedsplan, regionsrådets+29.30.04
- Vandplaner efter miljømålsloven, andre myndigheders planer+09.00.06
- Vejplaner, andre myndigheder+05.01.35
- Oprettet 1988-01-01
- godkendelser hvor der i hvert enkelt tilfælde foretages en individuel vurdering eller et skøn
- tilladelser/godkendelser med særlig juridisk forpligtigelse, som kan medføre større tab for kommunen ved eventuelle senere sagsanlæg
- tilladelser/godkendelser af forhold, der kan få vidtrækkende konsekvenser i fremtiden, fx miljøgodkendelser/tilladelser
- miljøgodkendelser
- vedtagelse af årsbudget
- juridisk bindende tilladelser
- Afgørelse om ekspropriation til spildevandsanlæg+06.01.54
- Afgørelse, godkendelse [+Emne]
- Afhændelse af ejendom, almen boligvirksomhed, godkendelse+03.10.02
- Alkoholafvænningssteder/-centre, private, godkendelse+27.09.08
- Anlæg af broer og opstemningsanlæg, vandløb, godkendelse+06.02.16
- Anlægsbevillinger, godkendelse+00.30.08
- Anmeldelse og dokumentation i forbindelse med flytning af jord+09.08.15
- Anskaffelsessum, godkendelse, boligselskaber+03.02.13
- Beboerrådgivning, kommunens godkendelse af puljemidler, landbyggefonden+03.30.10
- Botilbud, private, godkendelse af+27.09.04
- Budgetomplaceringer behandlet af økonomiudvalg+00.30.10
- Budgetoverførsel behandlet af økonomiudvalg+00.30.10
- Budgetændring behandlet af økonomiudvalg+00.30.10
- Dambrug, godkendelse efter § 48 i vandløbsloven+06.02.16
- Ekspropriationsbeslutning efter vejloven+05.26.10
- Ekspropriationsbeslutning, kystbeskyttelse+01.24.12
- Ekspropriationsbeslutning, veje+05.26.10
- Endeligt vedtaget budget+00.30.10
- Endeligt vedtagne årsbudget og de flerårige budgetoverslag+00.30.10
- Erhvervelse af ejendomme, almen boligvirksomhed, godkendelse+03.10.02
- Erhvervelse, afhændelse, forandringer og nedlæggelse af ejendomme+03.10.02
- Flytning af jord fra byzone+09.08.15
- Frigivelse af indefrosne overførsler, godkendelse+00.30.10
- Genoptræningscenter og revalideringscenter, privat, godkendelse+27.09.08
- Godkendelse af anlæg til forbrænding af husdyrgødning+09.17.78
- Godkendelse af anlægsregnskaber+00.32.04
- Godkendelse af anskaffelsessum, boligselskaber+03.02.10
- Godkendelse af deltagelse i undervisning+32.24.04
- Godkendelse af den endelige anskaffelsessum, almene boliger+03.02.14
- Godkendelse af døgntilbud+27.09.04
- Godkendelse af døgntilbud+27.09.08
- Godkendelse af døgntilbud+27.51.04
- Godkendelse af døgntilbud+27.57.04
- Godkendelse af døgntilbud+27.57.08
- Godkendelse af døgntilbud+27.57.12
- Godkendelse af døgntilbud+27.57.16
- Godkendelse af ferskvandsdambrug+09.02.11
- Godkendelse af private behandlingstilbud for stofmisbrugere+27.09.08
- Godkendelse af privatinstitutioner+28.03.04
- Godkendelse af projektansøgning [+Emne]
- Godkendelse af projekter, kollektive varmeforsyningsanlæg+13.03.01
- Godkendelse af projektforslag, kollektive varmeforsyningsanlæg+13.03.01
- Godkendelse af udvidelser eller ændringer (§16a) +09.17.19
- Godkendelse af udvidelser eller ændringer (§16b) +09.17.21
- Godkendelse af virksomheder, miljø [+Emne]
- Godkendelser [=Facet]
- Helhedsplan, kommunens godkendelse af puljemidler, landsbyggefonden+03.30.05
- Indskud i arealudviklingsselskab, godkendelse+03.10.14
- Juridisk bindende tilladelser [+Emne]
- Kommunalbestyrelsens 2. behandling af forslaget til årsbudget og flerårige budgetoverslag+00.30.10
- Kommunalbestyrelsens godkendelse af årsbudget og flerårige budgetoverslag+00.30.10
- Ledningsanlæg i det åbne land, godkendelse, naturbeskyttelse+01.05.16
- Miljøgodkendelse [+Emne]
- Miljøgodkendelse, listevirksomhed, anden godkendelsespligtig listevirksomhed (J)+09.02.11
- Miljøgodkendelse, listevirksomhed, animalske råvarer (F)+09.02.06
- Miljøgodkendelse, listevirksomhed, bortskaffelse af affald (K)+09.02.16
- Miljøgodkendelse, listevirksomhed, dambrug og havbrug/husdyrbrug (I)+09.02.15
- Miljøgodkendelse, listevirksomhed, flyvepladser og motorsportbaner (H)+09.02.09
- Miljøgodkendelse, listevirksomhed, jern, stål og metal mv. (A)+09.02.01
- Miljøgodkendelse, listevirksomhed, kemisk og biologisk fabrikation mv. (D)+09.02.04
- Miljøgodkendelse, listevirksomhed, kraftproduktion og varmeproduktion (G)+09.02.08
- Miljøgodkendelse, listevirksomhed, mineralolie, mineralolieprodukter og naturgas mv. (C)+09.02.03
- Miljøgodkendelse, listevirksomhed, råstoffer mv. (B)+09.02.02
- Miljøgodkendelse, listevirksomhed, vegetabilske råvarer mv. (E)+09.02.05
- Miljøgodkendelser af husdyrbrug (§16a)+09.17.19
- Miljøtilladelser til husdyrbrug (§16b)+09.17.21
- Myndighedsgodkendelse [+Emne]
- Narkoafvænningscentre, private, godkendelse+27.09.08
- Narkobehandlingscentre, private, godkendelse+27.09.08
- Omdannelse, ansøgning om godkendelse hos kommunalbestyrelsen+03.10.11
- Paragraf, § 8-tilladelse, jordforureningsloven+09.08.05
- Private behandlingscentre, godkendelse+27.09.08
- Private behandlingssteder, godkendelse+27.09.08
- Private botilbud, godkendelse af+27.09.04
- Regodkendelse [+Emne]
- Rørledningsanlæg i det åbne land, godkendelse, naturbeskyttelse+01.05.16
- Socialtilsyn, alkoholbehandlingssteder, godkendelse+29.24.04
- Socialtilsyn, godkendelse [+Emne]
- Socialtilsynets godkendelse af foreninger, ordninger efter SEL §§ 95 og 96+27.39.32
- Socialtilsynets godkendelse af private virksomheder, ordninger efter SEL §§ 95 og 96+27.39.32
- Startbolig, godkendelse af+03.10.16
- Stofmisbrugere, private behandlingstilbud, godkendelse+27.09.08
- Vedtagelse af budget, kommunens samlede+00.30.10
- Vejanlæg i det åbne land, godkendelse, naturbeskyttelse+01.05.16
- Årsbudget og flerårige budgetoverslag, 1. og 2. behandling+00.30.10
- Årsbudget og flerårige budgetoverslag, udarbejdet af økonomiudvalget+00.30.10
- Årsbudget og flerårige budgetoverslag, vedtagelse af+00.30.10
- Årsbudget og flerårige budgetoverslag, økonomiudvalgets behandling+00.30.10
- Årsbudget, behandlet af økonomiudvalg+00.30.10
- Ændret arealanvendelse, ansøgning, § 8-tilladelse+09.08.05
- Økonomiudvalgets forslag til årsbudget og flerårige budgetoverslag+00.30.10
- Oprettet 1996-01-01
- Rettet 2011-05-01
- byggeprojekter
- vejprojekter
- anlægsprojekter
- erhvervsprojekter
- socialprojekter
- sundhedsprojekter
- kulturprojekter
- borgerprojekter
- skoleprojekter
- medarbejderprojekter
- IT-projekter
- Business case, projekter [+Emne]
- Byudviklingsprojekt+01.00.05
- Digitaliseringsprojekt [+Emne]
- Dispositionsforslag [+Emne]
- Dispositionsforslag/projektforslag, nybyggeri+82.06.02
- Dispositionsforslag/projektforslag, tilbygning og ombygning+82.20.02
- ESDH projekt i kommunen+85.11.06
- Effektiviseringsprojekt [+Emne]
- Energiklynger, projekt om+00.16.02
- Forprojekt [+Emne]
- Forsøgsarbejde og udviklingsarbejde, projekter+00.16.00
- Gadeprojekter, kommunale+05.01.02
- Gevinstrealisering, projekt [+Emne]
- Helhedsorienteret byfornyelse, konkrete projekter, områdefornyelse+01.11.20
- Hovedprojekt [+Emne]
- Klimaprojekter, konkrete [+Emne]
- Klimaprojekter, overordnede+01.30.00
- Kloakprojekter+06.01.03
- Kommunale vejprojekter+05.01.02
- Kontraktstyring som projekt [+Emne]
- Kvarterløftprojekter+01.11.20
- Kystbeskyttelsesprojekter+01.24.04
- Lufthavnsanlæg, anlægsprojekter+08.25.10
- Naturgenopretningsprojekt ifm. fredning+01.05.11
- Nyanlæg, projekt (forbrændingsanlæg)+07.04.10
- Offentlig Digital Post, projekt+85.11.06
- Områdeløftprojekter+01.11.20
- Pilotprojekter [+Emne]
- Projekt Bedre Tværfaglig Indsats, dagtilbud+28.06.12
- Projekt om rullende skolestart+17.20.05
- Projekt utilsigtet hændelse+29.09.15
- Projekt, fjordhaver, fjordhaveprojekt+08.03.00
- Projektbeskrivelse [+Emne]
- Projekter [=Facet]
- Projektering af nybyggeri, kommunalt+82.06.03
- Projektering af tilbygninger og ombygninger, kommunale+82.20.03
- Projektering, veje+05.01.02
- Projektet "Arkivet" på Thorvaldsens Museum+19.02.00
- Projektforslag [+Emne]
- Projektgrupper, udpegning af medlemmer [+Emne]
- Projektplan [+Emne]
- Skitseprojekt [+Emne]
- Skolefrugtordning, projekt om+17.04.18
- Statistikprojekter [+Emne]
- Statslige vejprojekter+05.01.02
- Styregrupper, projekter, udpegning af medlemmer [+Emne]
- Sundhedskonsekvensvurdering, projekt om+29.09.00
- Tidligere facetnr. A23
- Tilgængelighedsprojekter, veje og trafik+05.00.05
- Udviklingsarbejde og forsøgsarbejde, projekter+00.16.00
- Oprettet 1988-01-01
- Rettet 2011-11-01
- Afgørelser, principielle [+Emne]
- Afholdelse af valg til ældreråd, regler+84.12.00
- Afskedigelseskriterier/principper+81.36.00
- Annoncering, regler og retningslinjer+00.13.00
- Ansættelse, regler+81.02.00
- Anvisningsregler, pasningspladser, dagtilbud+28.09.40
- Bekendtgørelser, lokale, om parkering+05.09.00
- Bemyndigelse, konkret, af en anden kommunalbestyrelse til at varetage opgaver+00.22.00
- Bemyndigelse, konkret, til økonomiudvalg vedr. tillægsbevillinger+00.22.04
- Beslutninger, principielle [+Emne]
- Brevstemmer, regler+84.00.00
- Brugerindflydelse, retningslinjer for brugerindflydelse+27.15.04
- Brændeovne, kommunale forskrifter+09.10.00
- Budgetkontrol, retningslinjer, skolens+17.01.11
- Budgetlægningsprincipper+00.30.02
- Daginstitutionens arbejde, principper+28.09.04
- Dagplejens arbejde, principper+28.09.04
- Elever, ordensregler+17.00.01
- Fagbiblioteker, planer og regler+21.00.00
- Fastsættelse af regler for valg til ældreråd+84.12.00
- Folkebiblioteker, planer og regler+21.00.00
- Folkeskoleklasser, afstandsgrænser+17.21.01
- Forskrifter om ikke-erhvervsmæssig sejlads+01.05.15
- Forskrifter, kommunale, overfor borgere og virksomheder [+Emne]
- Kilometergrænse, elevbefordring, skoler+17.21.01
- Kommunale forskrifter for miljøregulering af visse aktiviteter, miljøbeskyttelse+09.18.17
- Kommunalt ansatte, regler om offentlige hverv+81.30.00
- Kommunens regler for lån til vejudgifter og kloakudgifter og lign.+25.02.09
- Kongresser, regler for deltagelse i+81.44.00
- Kriterier for godkendelse af privatinstitutioner, dagtilbud til børn+28.03.04
- Kriterier, godtgørelse efter LAB § 83+15.20.40
- Lokale forskrifter for miljøregulering af visse aktiviteter+09.18.17
- Madordning i dagtilbud, kommunalbestyrelsens rammer for+28.09.20
- Midlertidigt helt eller delvist ophør eller ændring af sagsbehandling af visse sager, foranstaltninger, COVID-19+29.08.06
- Miljøbeskyttelse, kommunale forskrifter for miljøregulering af visse aktiviteter+09.18.17
- Musikskolens regler / regelsæt (overfor brugerne)+20.07.00
- Normer, anlæg/udvidelse/ombygning, private fællesveje+05.02.00
- Nødstyre, beslutning om, foranstaltninger, COVID-19+00.22.02
- Ophavsret [+Emne]
- Opmålingsprincipper, daginstitutioner, børnenormering+28.06.16
- Ordensregler for skoleelever fastsat af skolebestyrelsen+17.00.01
- Pejlesystem og alarmsystem, beslutning om anvendelse i kommune+27.66.05
- Personalepolitiske retningslinjer+81.00.00
- Personaleprincipper+81.00.00
- Principbeslutninger [+Emne]
- Principielle beslutninger [+Emne]
- Principper for frigivelse af indefrosne overførsler+00.30.10
- Principper for institutionens/dagplejens arbejde, dagtilbud for børn+28.09.04
- Principper for materialevalg, folkebiblioteker+21.00.01
- Principper for skolens virksomhed som skolebestyrelsen fastsætter+17.01.11
- Regler for brug af publikums-pc'er, folkebiblioteker+21.02.00
- Regler for tilskud og anvisning af lokaler og udendørsanlæg+18.15.00
- Regler for udlån af lokaler+82.16.00
- Regler og principielle afgørelser [=Facet]
- Regler vedr. centralbiblioteker, folkebiblioteker og fagbiblioteker+21.00.00
- Retningslinjer for anvendelse af deltidspladser+28.09.40
- Retningslinjer for genstande på vejarealet+05.14.00
- Retningslinjer for midlertidig overnatning +02.34.35
- Retningslinjer for optagelse af børn i dagtilbud+28.09.40
- Retningslinjer for persongrupper der kan benytte tilbud med aktiverende sigte, voksne+27.35.08
- Retningslinjer for persongrupper der kan benytte tilbud med forebyggende sigte, voksne+27.35.08
- Retningslinjer for udbetaling af merudgiftsgodtgørelsen+15.20.40
- Retningslinjer for udstedelse af alkoholbevillinger+22.01.01
- Retningslinjer for udøvelses af retten til at få tilsendt materiale+00.22.12
- Retningslinjer om principper og regler [+Emne]
- Retningslinjer vedrørende informationspligten på myndighedens hjemmeside+00.13.06
- Retningslinjer, for børns og unges indflydelse på indholdet i det enkelte klubtilbud+28.03.12
- Retningslinjer, merudgiftsgodtgørelse+15.20.40
- Skolers ordensreglement, fastsat af skolebestyrelsen+17.00.01
- Sundhedskonsekvensvurdering, del af konkrete principper [+Emne]
- Sundhedskonsekvensvurdering, kommunens principper for anvendelse af+29.09.00
- Tilladelser, principielle [+Emne]
- Tillidsmandsregler+81.38.00
- Tilskudsdeklarationsmidler, fastlæggelse af kriterier for støtte+03.00.05
- Udvalgsprotokoller, udlevering, regler+00.22.00
- Valgregler+84.00.00
- Værdiregelsæt, skoler, fastsat af skolebestyrelsen+17.00.01
- Åbningstider i kommunen, regler for [+Emne]
- Økonomistyring, principper+00.30.02
- Oprettet 1988-01-01
- Politikker der vedrører flere hovedgrupper journaliseres under emnenr 00.01.10 tilføjet P22.
- P22 bruges også til sager om fastlæggelse af serviceniveau.
- Der er direkte stikord til alment kendte politikker, fx børnepolitik og ældrepolitik.
- Affaldspolitik+07.00.00
- Afskedigelsespolitik+81.36.00
- Aktiveringsstrategi, beskæftigelsesindsats+15.20.00
- Alkoholpolitik, personale+81.34.10
- Ansættelsespolitik +81.03.00
- Arbejdsmarkedspolitik+15.00.00
- Arbejdsmiljøpolitik+87.00.00
- Arkitekturpolitik, kommuneplanen+01.02.03
- Arkivpolitik, administrativ tilrettelæggelse +19.02.00
- Beskæftigelsespolitik+15.00.00
- Bevægelsespolitik, borgerrettet forebyggelse+29.09.04
- Bibliotekspolitik+21.00.00
- Boliganvisningspolitik+03.10.04
- Boligpolitik+03.00.00
- Borgerservicepolitik+00.14.00
- Bosætningspolitik+00.13.02
- Boykot af dårlige firmaer+83.00.00
- Bypolitik, byudvikling+01.00.05
- Bypolitik, konkret vedtaget+01.00.05
- Børn- og ungepolitik+00.01.10
- Børnekulturpolitik+00.01.10
- Børnepasningspolitik+28.00.00
- Børnepolitik, kommunens samlede+00.01.10
- Code of conduct, personale +87.15.00
- Dagtilbudspolitik+28.00.00
- Dataetisk politik+85.10.00
- Demenspolitik+27.00.00
- Digitaliseringspolitik+85.13.00
- Dårlige betalere, boykot+83.00.00
- E-mail politik+00.13.04
- E-post politik+00.13.04
- Efteruddannelsespolitik+81.36.00
- Eliteidrætspolitik+18.20.02
- Energipolitik+13.00.00
- Erhvervs- og vækstpolitik+24.00.00
- Erhvervspolitik+24.00.00
- Etnisk personalepolitik+81.00.15
- Fastlæggelse af redningsberedskabets serviceniveau+14.00.08
- Folkeoplysningspolitik+18.15.00
- Folkeskolen, målsætninger+17.01.10
- Formålsformulering, skolevæsenet+17.01.10
- Handicappolitik, personale+81.00.00
- Holdets målsætninger, undervisningen+17.01.15
- Hygiejnepolitik, dagtilbud+28.09.36
- IT-politik+85.13.00
- IT-sikkerhedspolitik+85.15.02
- Idrætspolitik+18.20.00
- Indkøbspolitik+88.00.00
- Informationspolitik, kommunens samlede+00.13.06
- Integrationspolitik+15.40.00
- Klassens målsætninger, undervisningen+17.01.15
- Kommunens fastlagte politik for et områdes serviceniveau [+Emne]
- Kommunens samlede værdigrundlag+00.15.10
- Kommunikationspolitik, hele kommunens+00.13.04
- Kortpolitik+01.06.00
- Kostpolitik, madservice+27.36.24
- Kulturpolitik, kommunens samlede+00.01.10
- Kunstpolitik+20.04.00
- Kvalitetspolitik, natur- og miljøområdet+00.15.12
- Købspolitik, jord+13.06.01
- Kønsligestilling, projekter+00.17.25
- Landdistriktspolitik+04.21.00
- Ledelsespolitik+00.15.10
- Ligestillingspolitik, borgerne+00.17.25
- Ligestillingspolitik, personale+81.00.00
- Ligestillingspolitik, personale+81.00.15
- Logningspolitik+85.15.25
- Lønpolitik+81.15.00
- Madpolitik og måltidspolitik, dagtilbud+28.06.04
- Madpolitik og måltidspolitik, folkeskolens+17.01.10
- Mastepolitik+01.03.03
- Medborgerskabspolitik+15.40.00
- Miljøpolitik+09.00.00
- Mission for kommunen+00.13.02
- Mobilpolitik, folkeskolen+17.00.01
- Mål og indholdsbeskrivelse for SFO, SFO-klub og fritidsklubber+17.01.10
- Mål og indholdsbeskrivelse for skolefritidsordningen+17.01.10
- Mål og rammer, overordnede for skolernes virksomhed+17.01.10
- Målsætning, skolepolitisk+17.01.10
- Målsætninger [+Emne]
- Målsætninger for undervisningen+17.01.15
- Parkeringspolitik+05.09.00
- Personalepolitik+81.00.00
- Personaleudviklingspolitik+81.04.00
- Persontestpolitik+81.02.00
- Plan over for ungdomskriminalitet, del af sammenhængende børnepolitik+27.00.00
- Politik for IT og læring+17.01.10
- Politik for inklusion+17.01.10
- Politik for kommunens biblioteksstruktur+21.09.00
- Politik for oplæring+81.07.01
- Politik for vold, mobning og chikane mod personalet+87.15.00
- Politik, målsætninger [+Emne]
- Politikker [=Facet]
- Prioritering [+Emne]
- Privatisering, politik for [+Emne]
- Privatlivspolitik, den registreredes rettigheder+23.25.00
- Pårørendepolitik+27.00.00
- Rammer og mål, overordnede, skolen+17.01.10
- Reklamepolitik, salg af reklameplads+24.15.05
- Rengøringspolitik+82.08.00
- Rygepolitik+87.20.00
- Salgspolitik, jord+13.06.02
- Sammenhængende børnepolitik efter serviceloven+27.00.00
- Sammenhængende indsats over for ungdomskriminalitet, plan, sammenhængende børnepolitik+27.00.00
- Seniorpolitik, personale+81.00.00
- Serviceniveau overfor borgere og virksomheder [+Emne]
- Serviceniveau politisk fastlagt for et område [+Emne]
- Skolepolitik+17.01.10
- Skolepolitisk målsætning+17.01.10
- Skolestruktur, politisk beslutning af+17.01.04
- Slettepolitik+85.08.25
- Sociale medier, folkeskolen, politik for brug af+17.00.01
- Socialpolitik, kommunal+27.00.00
- Sprogpolitik+00.13.04
- Stresspolitik, kommunens, arbejdsmiljø+87.15.00
- Sukkerpolitik, dagtilbud+28.06.04
- Sukkerpolitik, folkeskolens+17.01.10
- Sundhedskonsekvensvurdering, del af konkret politik [+Emne]
- Sundhedspolitik+29.00.00
- Sygefraværspolitik+81.28.00
- Sygepolitik, personale+81.28.00
- Søvnpolitik, dagtilbud+28.09.12
- Teamets målsætninger, undervisningen+17.01.15
- Testpolitik+81.02.00
- Tidligere emnenr. 16.05.15+28.06.08
- Tryghedsaftale, medarbejder+81.00.00
- Turismepolitik+24.05.00
- Turistpolitik+24.05.00
- Udbudspolitik+88.00.00
- Uddannelsespolitik+81.39.00
- Udsattepolitik+27.00.00
- Veteranpolitik, kommunens samlede+00.01.10
- Vision [+Emne]
- Vision for kommunen+00.13.02
- Voldspolitik, personale+81.00.00
- Vækstpolitik+24.00.00
- Værdighedspolitik, værdighed+27.00.00
- Værdigrundlag for de enkelte opgaveområder/sektorer [+Emne]
- Værdigrundlag, kommunens samlede+00.15.10
- Ældrepolitik+27.00.00
- Ældrepolitik, personale+81.00.00
- Økonomisk politik+00.30.00
- Oprettet 1988-01-01
- Rettet 2011-11-01
- fastlæggelse af kvalitetsstandarder for personlig og praktisk hjælp
- genoptræning efter serviceloven
- miljøcertificering (ISO 14001)
- certificering af kvalitetsstyringssystemet på natur- og miljøområdet
- kommunestandarder for arbejdspladsers indretning
- tekniske standarder i forbindelse med IT (fx ISO 15489 om Records Management).
- Akkreditering [+Emne]
- Akkreditering, ambulancetjeneste+14.01.22
- Arbejdsmiljøstandarder+87.00.00
- Certificering [+Emne]
- Certificering af kvalitetsstyringssystem, natur- og miljøområdet+00.15.12
- Datastandarder [+Emne]
- Datastandarder for esdh+85.11.06
- Effektivitet [+Emne]
- Evaluering som kvalitetssikring (ikke kontrol og tilsyn) [+Emne]
- Forvaltningsrevision, organisatorisk+00.15.00
- Genoptræning, kvalitetsstandarder+27.36.16
- ISO-standarder [+Emne]
- Konkrete arbejdsmiljøcertifikater+87.14.00
- Kravspecifikation, esdh-systemer+85.11.06
- Kvalitet [+Emne]
- Kvalitetskoncepter [+Emne]
- Kvalitetskrav, madservice+27.39.04
- Kvalitetsmål [+Emne]
- Kvalitetsmålsætninger [+Emne]
- Kvalitetsrapport, plejecenter+27.42.00
- Kvalitetsrapport, plejehjem+27.42.00
- Kvalitetssikring og standardisering [=Facet]
- Kvalitetssikring, almene vandforsyningsanlæg+13.02.03
- Kvalitetssikring, evaluering [+Emne]
- Kvalitetsstandard for social behandling for stofmisbrug+27.51.04
- Kvalitetsstandard for visitation til plejebolig+27.42.08
- Kvalitetsstandard vedrørende genoptræning+29.21.04
- Kvalitetsstandard vedrørende genoptræning efter serviceloven+27.36.16
- Kvalitetsstandard, genoptræning og vedligeholdelsestræning+27.36.00
- Kvalitetsstandard, hjemmehjælp, personlig og praktisk hjælp+27.36.00
- Kvalitetsstandard, rehabiliteringsforløb+27.36.00
- Kvalitetsstandarder for hjemmehjælp, rehabiliteringsforløb og træning+27.36.00
- Kvalitetsstandarder for kommunale akutfunktioner, sygepleje+29.18.00
- Kvalitetsstandarder for madservice+27.36.24
- Kvalitetsstandarder for personlig og praktisk hjælp+27.36.04
- Kvalitetsstandarder på det sociale område [+Emne]
- Kvalitetsstandarder vedr. genoptræning og vedligeholdelsestræning+27.36.16
- Kvalitetsstandarder, børnehuse+27.03.22
- Kvalitetsstandarder, forebyggende hjemmebesøg+27.35.04
- Kvalitetsstandarder, udmøntning af hjælp efter barnets lov+34.05.10
- Lederevaluering, personaleudvikling+81.04.00
- Miljøcertificering (ISO 14001) [+Emne]
- Normer/standard, veje+05.01.00
- Offentliggørelse af kvalitetskrav, frit valg af leverandør af personlig og praktisk hjælp+27.39.04
- Operationelle standarder [+Emne]
- Produktivitet [+Emne]
- Selvevaluering, kvalitetssikring [+Emne]
- Standard/normer, veje+05.01.00
- Standarder [+Emne]
- Standarder, arbejdets udførelse, arbejdsmiljø+87.06.00
- Standarder, arbejdsstedets indretning, arbejdsmiljø+87.07.00
- Standarder, tekniske hjælpemidler, arbejdsmiljø+87.08.00
- Vedligeholdelsestræning, kvalitetsstandarder+27.36.16
- Veje, normer/standarder+05.01.00
- Oprettet 1992-01-01
- Rettet 2005-02-01
- Regulativ for benyttelse af kommunale ejendomme
- Affaldsregulativ
- Spildevandsregulativ
- Betalingsvedtægt for kloakforsyningen
- Snerydningsregulativ
- Boligselskaber
- Grundejerforeninger
- Selvejende institutioner
- Private vandværker
- Havne
- Vedrørende deklarationer, se handlingsfacet G14.
- Vedrørende den kommunale styrelsesvedtægt, se 00.22.00 P24.
- Vedtægter og regulativer mv., som kommunen blot får til orientering uden at skulle behandle eller godkende dem, se handlingsfacet A08, hvis der er tale om en ikke-kommunal forening, alternativt under relevante I-handlingsfacet.
- Affaldsregulativer+07.00.03
- Afløbsregulativ, kloakker+06.01.00
- Anlæg, regulativer vedr. (parker)+04.01.00
- Anvisningsregulativ for erhvervsaffald+07.00.03
- Beklædningsregulativ+81.32.00
- Benyttelse af kommunens ejendomme, regulativer+82.16.00
- Betalingsvedtægt, kommunalbestyrelsens godkendelse+06.01.17
- Biblioteksreglement+21.00.02
- Biblioteksvedtægt+21.00.00
- Billedskoler, vedtægter+20.08.25
- Boligaffaldsregulativ+07.00.03
- Bropenge, regulativ+08.03.00
- Byggeaffald og anlægsaffald, regulativ+07.00.03
- Byplanvedtægter+01.02.00
- Digelag, kystsikringslag eller kystbeskyttelseslag, vedtægt+01.24.04
- Erhvervsaffaldsregulativ, konkret+07.00.03
- Fiskerihavne, standardreglement for overholdelse af orden+08.00.00
- Forretningsorden, handicapråd +27.69.48
- Forretningsorden, ældreråd+27.69.40
- Forskrifter i form af regulativer [+Emne]
- Forskrifter, regulativer for affald+07.00.03
- Gaveregulativ, kommunalt ansatte+81.00.00
- Godkendelse af daghøjskolers vedtægter+18.18.00
- Godkendelse af musikskolers vedtægter+20.07.01
- Godkendelse af vedtægter for en grundejerforening+01.02.05
- Godkendelse af vedtægter, boligselskaber+03.10.01
- Godkendelse af vedtægtsændringer i andelsboligforeninger med tilskudsdeklarationer+03.00.05
- Godkendelsespåtegning, vedtægter, grundejerforening+01.02.05
- Gågaderegulativ+05.13.10
- Havne, standardreglement for overholdelse af orden+08.00.00
- Havnepenge og bropenge, regulativ+08.03.00
- Havnetakster, regulativ+08.03.00
- IT-sikkerhedsregulativ+85.15.02
- Idrætsanlæg, regulativer+04.04.00
- Jordflytningsregulativ+09.08.15
- Jordstyringsregulativ+09.08.15
- Kasseregulativ og regnskabsregulativ, kommunens samlede+00.32.02
- Kloakafløb, regulativ+06.01.00
- Kommunale ejendomme, regulativ for benyttelse+82.16.00
- Kompetencefordeling, politisk, fastlæggelse i styrelsesvedtægten+00.22.00
- Kontantkasse, regulativ+00.32.18
- Konteringsregler+00.32.02
- Legepladser, regulativer+04.03.00
- Legepladspolitik+04.03.00
- Lokale musikudvalg, vedtægter+20.03.20
- Lønningsregulativer+81.15.00
- Museumsvedtægter+19.03.00
- Mælkekasseregulativ, skoler+17.04.18
- Nedløbsbrønde, afløbsregulativ+06.01.00
- Offentlige skove, regulativer+04.10.00
- Opgravningsregulativ+05.12.00
- Ordensreglement [+Emne]
- Overholdelse af orden i havne, standardreglement+08.00.00
- Parker, regulativer vedr.+04.01.00
- Pensionsregulativ+81.22.00
- Pensionsvedtægter+81.22.00
- Politiske kompetencefordelinger, fastlæggelse i styrelsesvedtægt+00.22.00
- Reglement for brugernes benyttelse, biblioteksvirksomhed+21.00.02
- Reglement for revision af kommunens regnskaber+00.32.02
- Regnskabsregulativ+00.32.02
- Regulativ for affald+07.00.03
- Regulativ for bortskaffelse af jord+07.00.03
- Regulativ for byggeaffald og anlægsaffald+07.00.03
- Regulativ for dagrenovation+07.00.03
- Regulativ for erhvervsaffald+07.00.03
- Regulativ for farligt affald fra virksomheder+07.00.03
- Regulativ for forurenet jord+07.00.03
- Regulativ for klinisk risikoaffald+07.00.03
- Regulativ for tømning af hustanke+06.01.20
- Regulativ for tømningsordning+06.01.20
- Regulativ for vandløb+06.02.00
- Regulativer for områder undtaget for klassificeringen for byzoner, områdeklassificering+09.08.13
- Regulativer for større sammenhængende områder uden for byzoner inddraget i klassificeringen for byzoner+09.08.13
- Regulativer, almene vandværker, godkendelse+13.02.03
- Rettigheder, tinglige+01.04.00
- Revisionsregulativ+00.32.02
- Rådighedsindskrænkning, arealmæssigt+01.04.00
- Samleregulativ for erhvervsaffald+07.00.03
- Skolestyrelsesvedtægt+17.01.01
- Skovbegravelsesplads, vedtægter+04.30.10
- Spørgetid, kommunalbestyrelsesmøder, reglement+00.22.02
- Standardreglement for overholdelse af orden i havne+08.00.00
- Standardvedtægter [+Emne]
- Strande, regulativer+04.11.00
- Styrelsesvedtægt [+Emne]
- Styrelsesvedtægt, forældrebestyrelser, dagtilbud for børn/unge+28.09.16
- Styrelsesvedtægt, kommunens+00.22.00
- Styrelsesvedtægt, skolebestyrelsen+17.01.01
- Stærkstrømsregulativ+13.01.00
- Takstregulativ, havnen+08.03.00
- Takstregulativer+08.20.05
- Takstregulativer [+Emne]
- Tinglige rettigheder+01.04.00
- Tjenestemandsvedtægt+81.00.00
- Tomgangskørsel, regulativ+09.10.00
- Udlægskasse, regulativ+00.32.18
- Udtalelse fra skolebestyrelserne, vedtægt+17.01.00
- Underretning af indenrigsministeriet/statsforvaltningen, styrelsesvedtægtsændring+00.22.00
- Ungebyråd vedtægter+00.22.04
- Vandløbsregulativ+06.02.00
- Vandrehjem, regulativ+04.12.00
- Vedtægt for styrelsen af kommunens skolevæsen+17.01.00
- Vedtægt, ungdomsskolebestyrelse+18.09.02
- Vedtægter for musikskoler+20.07.01
- Vedtægter for organisering af trafikselskaber+13.05.10
- Vedtægter for trafikselskaber+13.05.10
- Vedtægter for § 7 arkiver+19.02.00
- Vedtægter offentlige arkiver+19.02.00
- Vedtægter og regulativer [=Facet]
- Vedtægter stadsarkiver+19.02.00
- Vedtægter, almen boligvirksomhed+03.10.01
- Vedtægter, forældrebestyrelser, dagtilbud for børn+28.09.16
- Vedtægter, institutioner for forberedende grunduddannelse (FGU)+54.42.00
- Vedtægter, museer+19.03.00
- Vedtægter, ældreråd+27.69.40
- Vedtægtsændring, styrelsesvedtægten+00.22.00
- Vejvedtægter+05.00.00
- Ændringer i styrelsesvedtægten+00.22.00
- Oprettet 1988-01-01
- Rettet 2010-05-01
- 30 dages dispensation fra kvalitetskrav+13.02.02
- Afgørelse om dispensation [+Emne]
- Dispensation fra elektronisk fakturering+85.15.08
- Dispensation fra kravet om etablering af parkeringspladser på egen grund+02.01.02
- Dispensation fra lokalplan, asylcentre+01.02.05
- Dispensation fra lokalplan, midlertidig indkvartering af flygtninge+01.02.05
- Dispensation fra lokalplan, midlertidige opholdssteder for flygtninge+01.02.05
- Dispensation fra læringsmiljøer efter dagtilbudsloven+28.03.16
- Dispensation fra naturbeskyttelseslovens § 18, fortidsminder+01.05.02
- Dispensation fra naturbeskyttelseslovens § 3, beskyttede naturtyper+01.05.08
- Dispensation fra udviklingsplan for et omdannelsesområde+03.10.30
- Dispensation til at tage pension med til udlandet+32.03.04
- Dispensation til rideskoler og hestepensioner, dyrehold+09.17.01
- Dispensation, ansøgning om, byggetilladelse+02.34.02
- Dispensation, fredning og pleje m.m.+01.05.00
- Dispensation, kraft- og varmeproduktion+09.02.08
- Dispensation, ændring af sten- og jorddigers tilstand+01.05.25
- Dispensationer [=Facet]
- Ferskvandsdambrug, dispensation fra naturbeskyttelseslovens § 3+01.05.08
- Forbud mod helårsbeboelse, sommerhuse, dispensationer vedr.+01.07.04
- Fredning, dispensation for fredede områder+01.05.00
- Halmfyr, dispensation fra grænseværdier+09.10.00
- Hel eller delvis dispensation fra krav om udslusning af gylle +09.17.07
- Kørselsdispensationer, konkrete+05.13.18
- Lokalplaner, dispensationer vedr.+01.02.05
- Nabohøring, dispensation for lokalplan+01.02.05
- Omdannelsesområde, boligsøgende på venteliste, dispensation+03.10.04
- Optagelse uden for eget skoledistrikt, dispensation+17.20.17
- Opvarmningssystemer, dispensation+13.03.20
- Parkeringsdispensationer, konkrete+05.09.12
- Pligt til at aftage fjernvarme, fritagelse fra+13.03.20
- Skoledistrikter, dispensation vedr. optagelse uden for eget+17.20.17
- Skovrejsning, dispensation til, efter lov om drift af landbrugsjorder+01.13.23
- Socialtilsynets afgørelse om fravigelse af godkendelse+27.09.04
- Socialtilsynets afgørelse om fravigelse af godkendelse+27.09.08
- Tilladelse hovedbeklædning, fotografi til pas+23.09.02
- Undtagelser, dispensationer [+Emne]
- Oprettet 1999-01-01
- Rammeaftaler eller lokalaftaler mellem kommunen og de ansatte
- Fortolkninger af personaleoverenskomster
- Databehandleraftale med databehandler
- Aftaler om klassificering af stillinger klassifikationsaftaler
- Bindende ikke-økonomiske aftaler
- Prisaftaler med eksterne leverandører, bl.a. om ydelser, der er omfattet af regler om helbredstillæg
- Aftaler med et økonomisk indhold, hvor der udarbejdes en kontrakt, se handlingsfacet Ø54
- Aftale med det enkelte egnsteater om driftstilskud+20.01.02
- Aftale med det enkelte storbyteater om driftstilskud+20.01.10
- Aftale med foreninger, midlertidigt husly til uddannelsessøgende+03.10.18
- Aftale med organisationer, midlertidigt husly til uddannelsessøgende+03.10.18
- Aftale med puljeordningen om drift af ordningen, dagtilbud+28.03.20
- Aftale med spildevandsforsyningsselskaber, COVID-19+29.08.06
- Aftale med udlejningsoperatøren om elløbehjul+05.14.30
- Aftale med udlejningsoperatøren om udlejningscykler+05.14.30
- Aftale om anvisningsret, private udlejningsejendomme+03.01.10
- Aftale om centralbiblioteksfunktion+21.00.15
- Aftale om fortsat handleforpligtigelse for den tidligere handlekommune, modtager refusion+27.69.17
- Aftale om fortsat handleforpligtigelse for den tidligere handlekommune, yder refusion+27.69.17
- Aftale om fortsat handleforpligtigelse for den tidligere handlekommune, yder refusion+27.69.19
- Aftale om godkendelse af regulativer, vandværker som forsyner flere kommuner +13.02.03
- Aftale om smitteopsporing med Styrelsen for Patientsikkerhed+29.08.20
- Aftale om socialt partnerskab, kommunen som arbejdsgiver+81.28.00
- Aftale om socialt partnerskab, kommunen som myndighed+15.17.00
- Aftale om tandpleje med praktiserende tandlæger+29.15.04
- Aftale om udførelse af posttjenester mod vederlag+30.10.30
- Aftaler med forsikringsselskaber+83.15.15
- Aftaler med frie grundskoler om tilskud til klubtilbud+17.11.16
- Aftaler ml kommune og selskab om trafikopgaver+13.05.10
- Aftaler og overenskomster [=Facet]
- Aftaler om samarbejde mellem kommuner (kommunale fællesskaber)+00.17.20
- Anbringelse af penge, renteaftale med pengeinstitutter+00.32.16
- Anden aktør som databehandler, databehandlingsaftale+85.10.09
- Ansættelse efter det sociale kapitel, personaleadministration+81.01.10
- Apoteker, overenskomst+29.30.12
- Arkivsamarbejdsaftaler, lokalhistorisk arkiv+19.02.00
- Befordring, social, overenskomst med Falck+29.30.12
- Biblioteksbetjening, overenskomst med andre kommuner+21.07.00
- Bibliotekssamarbejde, konkret indgåelse af overenskomst med en anden kommunalbestyrelse+21.07.00
- Budgetaftale, statstilskud til små storbyteatre+20.01.10
- Databehandleraftale med dataansvarlig+85.10.08
- Databehandleraftale med databehandler+85.10.09
- Databehandlingsaftale [+Emne]
- Databehandlingsaftale med databehandlere+85.10.09
- Delvis biblioteksbetjening, overenskomst med andre kommuner+21.07.00
- Det sociale kapitel, ansættelse efter, personaleadministration+81.01.10
- Drift af busterminal, aftale +13.05.10
- Drift af færgerute på kommunens vegne, aftale+13.05.10
- Driftsaftale, puljeordninger+28.03.20
- Driftsaftaler med sprogcentre+54.15.40
- Driftsoverenskomst [+Emne]
- Driftsoverenskomst med sprogcentre+54.15.40
- Driftsoverenskomst, selvejende plejehjem, plejeboliger og beskyttede boliger+27.42.00
- Driftsoverenskomster med selvejende institutioner, dagtilbud+28.03.04
- Driftstilskud, aftale med det enkelte storbyteater+20.01.10
- Egnsteateraftale om refusionsberettiget driftstilskud+20.01.02
- Elinstallatører, samarbejdsaftale+13.01.00
- Falck, overenskomst om social befordring+29.30.12
- Fodterapeuter, overenskomster+29.30.12
- Forebyggelse af langtidssygefravær, aftale om socialt partnerskab, kommunen som myndighed+15.17.00
- Forhandlingsreferater, løn+81.15.00
- Forhåndsaftaler, funktionsløn+81.15.17
- Forhåndsaftaler, kvalifikationsløn+81.15.18
- Forhåndsaftaler, resultatløn+81.15.16
- Fornyelse af faglige overenskomster, personale+81.00.00
- Fysioterapeuter, overenskomst+29.30.12
- Gennemsnitsløngaranti, aftale+81.00.00
- Grænsedragning, Vejdirektoratet+05.01.00
- Grænsedragningsaftale, veje+05.01.00
- Hel biblioteksbetjening, overenskomst med andre kommuner+21.07.00
- Hovedaftale, levering af naturgas+13.11.00
- Indgåelse af driftsoverenskomst med sprogcentre+54.15.40
- Kiropraktorer, overenskomst+29.30.12
- Klassifikationsaftale+81.01.04
- Klimakommuneaftale med Danmarks Naturfredningsforening+00.16.00
- Konkrete rammeaftaler+27.03.40
- Konkrete rammeaftaler - sociale område og almene ældreboligområdet+27.03.40
- Kontrakter uden økonomisk indhold (aftaler/overenskomster) [+Emne]
- Kulturaftaler, konkrete+20.20.00
- Kulturministeriet, budgetaftale om statstilskud til små storbyteatre+20.01.10
- Kvalitetsaftaler med værksteder og andre institutioner, STU+54.18.11
- Kvalitetsaftaler med daghøjskoler, STU+54.18.11
- Kvalitetsaftaler med efterskoler, STU+54.18.11
- Kvalitetsaftaler med folkehøjskoler, STU+54.18.11
- Kvalitetsaftaler med institutioner for erhvervsrettet uddannelse, STU+54.18.11
- Laboratorier, overenskomst under sygesikringen+29.30.12
- Leverandøraftale, hjælpemidler+83.33.00
- Levering af naturgas, aftale+13.11.00
- Lokalaftale indgået med organisationer+81.00.00
- Lokalaftale vedrørende Medindflydelse og Medbestemmelse+81.38.00
- Museumssamarbejdsaftaler+19.03.00
- Normeringsaftale, personale+81.01.01
- Omstillingsaftale, personale+81.00.00
- Optikere, overenskomst+29.30.12
- Overenskomst med en institution, der udbyder erhvervsuddannelse+17.20.15
- Overenskomst med institution om varetagelse af 10. klasseundervisning+17.02.36
- Overenskomst om patientbefordring, Falck+29.30.12
- Overenskomst, specialundervisning i dagbehandlingstilbud og anbringelsessteder+17.03.17
- Overenskomstens indhold, herunder krav til undervisningen i 10. klasse+17.02.36
- Overenskomster under sygesikringen+29.30.12
- Overenskomster, personale+81.00.00
- Overenskomster, sygesikringen+29.30.12
- Partnerskabsaftaler [+Emne]
- Partnerskabsaftaler med virksomheder+15.18.05
- Pengeanbringelse, renteaftale med pengeinstitutter+00.32.16
- Pengeinstitutter, renteaftale+00.32.16
- Pensionsoverenskomster, personale+81.22.00
- Plejehjem, overenskomster med private og selvejende+27.42.00
- Praktiserende læger, overenskomst+29.30.12
- Prisaftale på forbehandling+32.42.04
- Prisaftaler om tandproteser+27.60.04
- Prisaftaler på briller+32.03.12
- Prisaftaler, optikere+29.30.12
- Prisaftaler, vognmandskørsel, køb af serviceydelse+83.15.00
- Private plejehjem, overenskomst+27.42.00
- Procedureaftaler, faglige organisationer+81.15.00
- Produktion (køb af el), aftale+13.01.00
- Rammeaftale om tolkebistand+83.15.11
- Rammeaftale om, at en tidligere handlekommune fortsat er handlekommune efter serviceloven, yder refusion+27.69.17
- Rammeaftale om, at en tidligere handlekommune fortsat er handlekommune, modtager refusion+27.69.17
- Rammeaftaler [+Emne]
- Regionale undervisningstilbud, konkrete rammeaftaler om specialundervisning+54.06.26
- Rejsesygesikring, overenskomst+29.30.12
- Rengøringsoverenskomster+82.08.00
- Renteaftale med pengeinstitutter+00.32.16
- Respirationsinsufficiens, respirationsbehandling, sundhedsaftaler+29.30.08
- Resultatkontrakt [+Emne]
- Resultatkontrakt med den enkelte leder/medarbejder+81.15.16
- Revision i kommunen, aftale+83.15.07
- Revisionsaftale+83.15.07
- Samarbejdsaftale [+Emne]
- Samarbejdsaftale med elinstallatører+13.01.00
- Samarbejdsaftale med regionen, rehabilitering+15.17.18
- Samarbejdsaftale om sundhedsfaglig rådgivning og vurdering varetaget af en klinisk funktion+15.17.18
- Samarbejdsaftale om sundhedskoordinator+32.03.16
- Samarbejdsaftale om sundhedskoordinator, fleksjob+15.20.24
- Samarbejdsaftale om sundhedskoordinator, ressourceforløb+15.17.22
- Samarbejdsaftale om virksomhedspraktik, FGU +54.42.08
- Samarbejdsaftaler med sygehuse, børnehuse+27.03.22
- Samhandelsaftaler+83.00.00
- Samhandelsaftaler, indkøb under tærskelværdierne+88.08.25
- Sanatorier, aftaler+27.57.00
- Selvejende institutioner, dagtilbud, aftale med kommunen+28.03.04
- Selvejende plejehjem, overenskomst+27.42.00
- Speciallæger, overenskomst+29.30.12
- Sundhedsaftale om akutpladser+29.30.08
- Sundhedsaftaler om behandling og pleje+29.30.08
- Sundhedsaftaler om forebyggelse og sundhedsfremme, herunder patientrettet forebyggelse+29.30.08
- Sundhedsaftaler om genoptræning og rehabilitering+29.30.08
- Sundhedsaftaler om hjælpemiddelområdet+29.30.08
- Sundhedsaftaler om indlæggelsesforløb+29.30.08
- Sundhedsaftaler om indsatsen for mennesker med sindslidelser+29.30.08
- Sundhedsaftaler om sundheds-IT og digitale arbejdsgange+29.30.08
- Sundhedsaftaler om træningsområdet, genoptræning+29.30.08
- Sundhedsaftaler om udskrivningsforløb for svage ældre patienter+29.30.08
- Sygesikringsoverenskomster+29.30.12
- Tandlæger, overenskomst+29.30.12
- Tandproteser, prisaftaler+27.60.04
- Teateraftale, driftstilskud til små storbyteatre+20.01.10
- Teknologiaftale, personale+81.00.00
- Tiltrædelsesoverenskomst, personale+81.00.00
- Udbygningsaftaler om infrastruktur, konkrete aftaler+01.02.16
- Udmøntningsgaranti, aftale+81.00.00
- Udskrivningsaftaler efter psykiatriloven+29.30.08
- Udstykningserklæringer+01.04.00
- Undervisningsopgaver for personer der ikke er ansat ved kommunens skolevæsen+17.01.11
- Ungdomsskolens samarbejder, partnerskabsaftale+18.01.00
- VPN-aftale, eksterne leverandører+85.15.03
- Vagtlæger, overenskomst+29.30.12
- Vejdirektoratet, aftaler med+05.01.00
- Videregivelsesaftaler, databehandling+85.10.01
- Virksomhedsaftale, Ungdommens Uddannelses-vejledning+17.27.00
- Virksomhedskontrakt [+Emne]
- Virksomhedsoverdragelse, personalets rettigheder+81.00.00
- Virksomhedsoverenskomst [+Emne]
- Yngre læger, overenskomster, sygehusvæsen+81.00.00
- Øjenlæger, overenskomst+29.30.12
- Ørelæger, overenskomst+29.30.12
- Oprettet 1988-01-01
- Rettet 2005-02-01
- Oprettet 1988-01-01
- Rettet 2005-02-01
- Sager om risikovurdering journaliseres under det relevante emne med handlingsfacet P30.
- Sager om risikostyring journaliseres ligeledes under det relevante emne med handlingsfacet P30.
- Ønsker man at adskille undersøgelser/analyser som enkeltsager anvendes handlingsfacet P05.
- Sager om beredskabets forebyggende brandforanstaltninger journaliseres i emnegruppe 14.12.
- Arbejdsskade, risikostyring+81.29.00
- Risikostyring [+Emne]
- Risikostyring, arbejdsskade+81.29.00
- Risikostyring, motorkøretøjer+83.11.00
- Risikovurdering [+Emne]
- Risikovurdering og -styring [=Facet]
- Risikovurdering vedr. logning +85.15.25
- Risikovurdering, boringsnære beskyttelsesområder+09.08.28
- Skadeforebyggelse [+Emne]
- Tidligere emnenr. 82.00.05
- Oprettet 2002-08-01
- Rettet 2023-08-01
- Afdelingsmøder
- Borgermøder
- Byggemøder
- Forældremøder
- Ledermøder
- Beslutningsreferater
- Bestyrelsesmøder
- Afdelingsmøder, mødereferater fra [+Emne]
- Agenda, mødereferater og mødeforberedelse [+Emne]
- Beslutningsprotokol over kommunalbestyrelsens beslutninger [+Emne]
- Beslutningsprotokoller [+Emne]
- Beslutningsreferater [+Emne]
- Bestyrelsesmøder, museer+19.03.36
- Borgermøde om kommuneplantillæg+01.02.15
- Borgermøde om seniorboliger+27.45.00
- Borgermøde, lokalplan+01.02.05
- Borgermøder [=Emne]
- Byggemøder, mødereferater og mødeforberedelse [+Emne]
- Byggemødereferater, kommunens nybyggeri+82.06.00
- Centermøder, mødereferater fra [+Emne]
- Dagsorden [+Emne]
- Dagsorden til kommunalbestyrelsesmøde [+Emne]
- Dagsordener og mødereferater [+Emne]
- Dagsordener og mødereferater, organisering af kommunal ungeindsats+17.27.00
- Dagsordner og mødereferater fra dialogmøder om boligorganisationens virksomhed+03.10.24
- Dokumentation for afholdelse, årlig arbejdsmiljødrøftelse, møder og mødereferater+87.00.10
- Folkeskolernes Samråd, møder og mødereferater+17.01.08
- Forældremøder, dagtilbud+28.09.24
- Forældremøder, fritidshjem+28.12.16
- Forældremøder, skoler+17.07.01
- Fredningsnævn, møder og mødereferater+01.05.10
- Jordkøbsnævnets møder og mødereferater+01.15.00
- Kommunalbestyrelsesmøder [+Emne]
- Kontormøder, mødereferater fra [+Emne]
- Koordinerende samordningsudvalg, møder og mødereferater+29.30.04
- Kulturmiljøråd, lokale, dagsordener og mødereferater+19.03.25
- Landsbyråd, mødereferater+20.00.00
- Ledergruppemøder, mødereferater og mødeforberedelse [+Emne]
- Ledermøder, mødereferater fra [+Emne]
- Lokale musikudvalg, dagsordener og mødereferater+20.03.20
- Lufthavnsanlæg, byggemøder+08.25.10
- Lægeligt kommunalt kontaktudvalg, møder og mødereferater+29.30.04
- MED udvalg, mødereferater [+Emne]
- Museumsråd, lokale, dagsordener og mødereferater+19.03.22
- Møder, ungdomsskolebestyrelsen+18.09.02
- Mødereferater og mødeforberedelse [=Facet]
- Mødesag [+Emne]
- Omgørelsesprocenter på socialområdet, kommunalbestyrelsesmøde+27.69.52
- Personalemøder, mødereferater fra [+Emne]
- Protokol for åstedsforretning+05.26.05
- Protokol, beslutnings- [+Emne]
- Protokol, hvori udvalgets beslutninger indføres [+Emne]
- Referater fra møder [+Emne]
- Skolebestyrelsesmøder, dagsordener og mødereferater+17.01.11
- Specialundervisning for voksne, mødereferater fra bestyrelsesmøder+54.06.00
- Teammøder, mødereferater fra [+Emne]
- Temamøder [+Emne]
- Udvalgsmøder, mødereferater og mødeforberedelse [+Emne]
- Ungebyråd, møder og mødereferater+00.16.00
- Oprettet 1992-01-01
- Rettet 2010-08-01
P00. Planlægning, regler og principper i almindelighed [B]
Servicetekst
P00 anvendes når en sag går på tværs af flere P handlingsfacetter eller når P facetkategorien ikke rummer en specifik facet til sagen.
Stikord
Historik
P05. Egne statistikker, undersøgelser, analyser [B]
Servicetekst
P05 anvendes ved alle former for statistikker, undersøgelser o.l., som kommunen/institutionen igangsætter, fx:
Facetten kombineres med det emne undersøgelsen vedrører.
Stikord
Historik
P07. Oversigter/fortegnelser mv. [B]
Servicetekst
P07 facetten dækker sager, der indeholder en oversigt og eller-/fortegnelse, fx:
Stikord
Historik
P08. Forsøgsordninger [B]
Servicetekst
Handlingsfacetten anvendes når kommunen enten alene, eller sammen med diverse ministerier og organisationer, gennemfører forskellige forsøgsordninger. Inden for nogle sektorområder åbner lovgivningen tillige for muligheden for forsøgsordninger, eksempelvis på folkeskoleområdet og det sociale område.
Stikord
Historik
P10. Prognoser [B]
Servicetekst
P10 facetten dækker sager om prognoser, fx
P10 kombineres med det emne, der bedst dækker det område prognosen vedrører.
Henvisning til relevante emner:
Stikord
Historik
P15. Kommunale planer og planforslag omfattende hele kommunen [B]
Servicetekst
Henvisning til andre relevante facetter
Stikord
Historik
P16. Kommunale planer, planforslag og virksomhedsplaner omfattende dele af kommunen [B]
Servicetekst
Henvisning til andre relevante facetter/emner:
Henvisning til andre relevante facetter/emner:
Stikord
Historik
P17. Andre myndigheders planer og planforslag, som kommunen behandler [B]
Servicetekst
P17 facetten dækker sager om planforslag og planer fra andre myndigheder. Med myndigheder tænkes på diverse ministerier, styrelser og regioner. Som eksempler kan nævnes regional udviklingsstrategi, plan for beskyttelse af grundvand, ambulanceberedskab, postbetjening, stationsbetjening, kasernenedlæggelser, placering af statsinstitutioner osv. Forudsætningen for oprettelse af en P17-sag er, at kommunen skal sagsbehandle/udtale sig om den pågældende plan. Fremsendes andre myndigheders planer til orientering for kommunen, uden der skal ske en egentlig sagsbehandling, anvendes facet I02, såfremt kommunen vil journalisere materialet. P17 bruges ofte i forbindelse med hovedgruppe 30.
Stikord
Historik
P19. Godkendelser [B]
Servicetekst
P19 dækker sager om godkendelser, fx:
P19 dækker hele sagsforløbet, også når udfaldet ikke er godkendelse. P19 kan ligeledes anvendes til at angive bevaring på visse sager, fx G01 sager.
Stikord
Historik
P20. Projekter [B]
Servicetekst
P20 anvendes ved alle former for projekter og projektforslag inden for samtlige kommunale områder. Det er kommunen selv, der afgør, hvornår noget er et projekt, men et projekt vil typisk adskille sig fra den daglige »driftssituation« ved at være tidsbestemt i en kortere eller længere periode. P20 anvendes også selv om projektet ikke gennemføres. Eksempler er:
Stikord
Historik
P21. Regler og principielle afgørelser [B]
Servicetekst
P21-sagerne indeholder regler, principper mv., der kan anvendes ved efterfølgende sagsafgørelser. Dette betyder, at træffer eksempelvis et politisk udvalg en principbeslutning om, at man konsekvent vil sige nej til bestemte typer af ansøgninger, vil den sag, der har dannet grundlag for principbeslutningen, få handlingsfacet P21. Alle efterfølgende ansøgninger vil få handlingsfacet G01, hvor kommunen med udgangspunkt i den principielle P21-sag afgør sagen administrativt og besvarer ansøgninger med ja eller nej. Hver gang der modtages en lignende ansøgning, kan kommunen således i P21-sagen se, hvilke principper der er fastlagt for det pågældende område.
P21 anvendes desuden til egentlige regler og bestemmelser, eksempelvis om åbningstid og optagelseskrav på institutioner.
Endvidere bruges handlingsfacetten til fastlæggelse af kommunale forskrifter vedr. forhold for borgere eller virksomheder, fx vedr. indretning af drift af andre virksomheder end listevirksomheder.
Stikord
Historik
P22. Politikker [B]
Servicetekst
P22 anvendes til sager om kommunens politiske målsætninger og politikker.
Henvisning til andre relevante facetter:
Stikord
Historik
P23. Kvalitetssikring og standardisering [B]
Servicetekst
P23 facetten dækker sager om standardisering, herunder kvalitetsstandarder, kvalitetssikring og certificering, fx:
Sager om evaluering i forbindelse med kvalitetssikring journaliseres med P23, med mindre det er en del af den kommunale kontrol og tilsynsopgave. I det sidste tilfælde bruges relevante K-handlingsfacetter.
Stikord
Historik
P24. Vedtægter og regulativer [B]
Servicetekst
P24 anvendes i forbindelse med vedtægter eller regulativer, som kommunen fastlægger over for borgere, virksomheder m.fl.
P24 omfatter dels de vedtægter eller regulativer kommunen selv kan udarbejde og godkende. Fx
P24 anvendes også i forbindelse med vedtægter og regulativer udarbejdet af andre, som kommunen skal behandle og godkende i henhold til lovgivningen. Fx vedtægter for:
Henvisning til andre relevante facetter og emner:
Stikord
Historik
P25. Dispensationer [B]
Servicetekst
P25 anvendes ved samtlige sager, der behandles som dispensationsansøgninger, også selv om dispensationen ikke gives.
Stikord
Historik
P27. Aftaler og overenskomster [B]
Servicetekst
P27 dækker sager, hvor kommunen indgår en aftale eller overenskomst. Fx
Henvisning til andre relevante facetter
Stikord
Historik
P28. Kendelser [B]
Servicetekst
Kendelser, der udstedes i sager, hvor kommunen er part, journaliseres med handlingsfacet P28. Der kan eksempelvis være tale om kendelser i vandløbsspørgsmål og personaleforhold. Kendelser i sager, hvor kommunen ikke er part, men kan have en interesse i at kende kendelsen, journaliseres under I-handlingsfacetterne, såfremt kommunen ønsker at journalisere materialet.
Desuden anvendes handlingsfacetten til sager hvor kommunen lægger sag an mod en borger eller anden juridisk enhed, hvor kommunen således er part.
Stikord
Historik
P30. Risikovurdering og -styring [B]
Servicetekst
Kommunal risikovurdering er en kortlægning af relevante risici i forskellige sammenhænge.
Kommunal risikostyring er aktiv og bevidst styring af kommunens risici, med henblik på at formindske de totale omkostninger.
Der kan foretages risikostyring på mange områder, fx i forbindelse med skadeforebyggelse på bygninger, anlæg, motorkøretøjer og arbejdsskader.
Stikord
Historik
P35. Mødereferater og mødeforberedelse [B]
Servicetekst
P35 facetten dækker sager om møder, bl.a. dagsordener og mødereferater, og kombineres med det emne som mødet og referatet handler om.
Desuden kan P35 bruges til at skille møder og mødereferater ud for sig selv i mere omfattende sager, fx projekter, og med reference til den pågældende sag. Ønsker man ikke at udskille mødereferater fra projektsagen indgår de blot som dokument i selvsamme sag.
Eksempler på mødesager er: