Hovedgrupper
Emneplan inklusive historiske
|
22 Regulering af private erhverv
Servicetekst
Hovedgruppe 22 omfatter bl.a. sager, der administreres/behandles i henhold til følgende lovgivning:
- LBK om restaurationsvirksomhed og alkoholbevilling m.v. (Restaurationsloven)
- LBK om taxikørsel m.v. (Taxiloven)
- Lov om detailsalg fra butikker m.v. (Lukkeloven)
- BEK af overenskomst af 17. juni 2002 med Sverige om ændring af overenskomst af 3. marts 2000 om international taxikørsel på vej
- BEK om erhvervsmæssig befordring af personer i køretøjer, som de pågældende råder over
- BEK om særlige krav til taxier mv.
- BEK om taxikørsel m.v. (Taxibekendtgørelsen)
22.00 Regulering af private erhverv
Stikord
- Regulering af private erhverv [=Gruppe]
Historik
- Oprettet 1988-01-01
-
Stikord
- Regulering af private erhverv i almindelighed [=Emne]
Historik
- Oprettet 1988-01-01
Anbefalet slettefrist for sager med personoplysninger
- 5 år efter sagsafslutning
- Sager må først slettes efter godkendelse af arkiveringsversion
Andre slettefrister
- Temporære data med personoplysninger, der enten er overført til et sagssystem eller ikke længere er nødvendige til dokumentationsbrug, slettes efter 12 måneder. Fx data i selvbetjeningsløsninger, hvor data går videre til et fagsystem, men fortsat ligger i kopi i selvbetjeningsløsningen.
Standardfortegnelse
Anbefalet max stilstandstid
- 3 måneder
- Stilstandstid er tid uden aktivitet, inden sagen afsluttes
22.01 Restaurations- og hotelvirksomhed
Stikord
- Bevilling til restaurationsvirksomhed, gruppe [udgået]
- Hotelvirksomhed, regulering, gruppe [udgået]
- Restaurations- og hotelvirksomhed [=Gruppe]
- Restaurationsvirksomhed og hotelvirksomhed, regulering, gruppe
- Restaurationsvirksomhed, regulering, gruppe
Historik
- Oprettet 1988-01-01
-
Stikord
Historik
- Oprettet 1988-01-01
Anbefalet slettefrist for sager med personoplysninger
- 5 år efter sagsafslutning
- Sager må først slettes efter godkendelse af arkiveringsversion
Andre slettefrister
- Temporære data med personoplysninger, der enten er overført til et sagssystem eller ikke længere er nødvendige til dokumentationsbrug, slettes efter 12 måneder. Fx data i selvbetjeningsløsninger, hvor data går videre til et fagsystem, men fortsat ligger i kopi i selvbetjeningsløsningen.
Standardfortegnelse
Anbefalet max stilstandstid
- 3 måneder
- Stilstandstid er tid uden aktivitet, inden sagen afsluttes
-
Lovhenvisninger
Stikord
- Afslag på alkoholbevilling, bevillingsnævn
- Alkoholbevillinger, restaurations- og hotelvirksomhed [=Emne]
- Bestyrere, restauranter, godkendelse
- Bevillinger til alkohol, bevillingsnævn+G01
- Bevillinger til udskænkning af stærke drikke+G01
- Bevillingsnævn, alkoholbevillinger+G01
- Beværterbevillinger+G01
- Fornyelse af alkoholbevilling+G01
- Forpagtere, restauranter, godkendelse+G01
- Fratagelse af alkoholbevilling+G01
- Retningslinjer for udstedelse af alkoholbevillinger+P21
- Spiritusbevillinger+G01
- Tilbagekaldelse af alkoholbevilling+G01
- Udskænkning af stærke drikke, bevilling til
Historik
- Oprettet 1988-01-01
Anbefalet slettefrist for sager med personoplysninger
- 5 år efter sagsafslutning
- Sager må først slettes efter godkendelse af arkiveringsversion
Andre slettefrister
- Temporære data med personoplysninger, der enten er overført til et sagssystem eller ikke længere er nødvendige til dokumentationsbrug, slettes efter 12 måneder. Fx data i selvbetjeningsløsninger, hvor data går videre til et fagsystem, men fortsat ligger i kopi i selvbetjeningsløsningen.
Standardfortegnelse
Anbefalet max stilstandstid
- 3 måneder
- Stilstandstid er tid uden aktivitet, inden sagen afsluttes
-
Servicetekst
- Emnet dækker bl.a. sager om fastsættelse af den almindelige lukketid.
- Kommunalbestyrelsens beslutninger om ændring af den almindelige lukketid skal offentliggøres mindst 2 gange om året.
Stikord
- Fastsættelse af den almindelige lukketid, restaurationsloven
- Hotellers lukketider
- Natbevillinger, restaurationer
- Restaurationer, natbevillinger
- Restaurationsvirksomheders lukketid [=Emne]
- Udvidede åbningstider, restauranter/hoteller
- Udvidet åbningstid, restaurationsloven
- Åbningstider, restaurationer/hoteller
Historik
- Oprettet 1988-01-01
- Rettet 2013-05-01 (Overskrift, Rettet)
Anbefalet slettefrist for sager med personoplysninger
- 5 år efter sagsafslutning
- Sager må først slettes efter godkendelse af arkiveringsversion
Andre slettefrister
- Temporære data med personoplysninger, der enten er overført til et sagssystem eller ikke længere er nødvendige til dokumentationsbrug, slettes efter 12 måneder. Fx data i selvbetjeningsløsninger, hvor data går videre til et fagsystem, men fortsat ligger i kopi i selvbetjeningsløsningen.
Standardfortegnelse
Anbefalet max stilstandstid
- 3 måneder
- Stilstandstid er tid uden aktivitet, inden sagen afsluttes
-
Stikord
- Dans, offentlig [udgået]
- Musik, offentlig [udgået]
- Offentlig dans, tilladelse [udgået]
- Offentlig musik, tilladelse [udgået]
Historik
- Oprettet 1988-01-01
- Udgået 2010-11-01
Anbefalet slettefrist for sager med personoplysninger
- 5 år efter sagsafslutning
- Sager må først slettes efter godkendelse af arkiveringsversion
Andre slettefrister
- Temporære data med personoplysninger, der enten er overført til et sagssystem eller ikke længere er nødvendige til dokumentationsbrug, slettes efter 12 måneder. Fx data i selvbetjeningsløsninger, hvor data går videre til et fagsystem, men fortsat ligger i kopi i selvbetjeningsløsningen.
Standardfortegnelse
Anbefalet max stilstandstid
- 3 måneder
- Stilstandstid er tid uden aktivitet, inden sagen afsluttes
-
Servicetekst
Emnet udgår feb 2013, da området er overgået til nye myndigheder. Oprindelig servicetekst: Emnet dækker sager om gevinstgivende spilleautomater. Fx kommunalbestyrelsens indstilling til spillemyndigheden ifm. tilladelser. Ligeledes afgift til kommunen.
Stikord
- Automatspil, regulering [udgået]
- Gevinstgivende spilleautomater [udgået]
- Gevinstgivende spilleautomater, indstilling til spillemyndigheden ifm. Tilladelser [udgået]+G01
- Opsætning af spilleautomater [udgået]
- Spilleautomater [udgået]
- Spillemønter, automatspil, regulering [udgået]
Historik
- Oprettet 2011-02-01
- Udgået 2013-02-01
Anbefalet slettefrist for sager med personoplysninger
- 5 år efter sagsafslutning
- Sager må først slettes efter godkendelse af arkiveringsversion
Andre slettefrister
- Temporære data med personoplysninger, der enten er overført til et sagssystem eller ikke længere er nødvendige til dokumentationsbrug, slettes efter 12 måneder. Fx data i selvbetjeningsløsninger, hvor data går videre til et fagsystem, men fortsat ligger i kopi i selvbetjeningsløsningen.
Standardfortegnelse
Anbefalet max stilstandstid
- 3 måneder
- Stilstandstid er tid uden aktivitet, inden sagen afsluttes
-
Stikord
- Lejlighedstilladelser [udgået]
Historik
- Oprettet 1988-01-01
- Udgået 2010-11-01
Anbefalet slettefrist for sager med personoplysninger
- 5 år efter sagsafslutning
- Sager må først slettes efter godkendelse af arkiveringsversion
Andre slettefrister
- Temporære data med personoplysninger, der enten er overført til et sagssystem eller ikke længere er nødvendige til dokumentationsbrug, slettes efter 12 måneder. Fx data i selvbetjeningsløsninger, hvor data går videre til et fagsystem, men fortsat ligger i kopi i selvbetjeningsløsningen.
Standardfortegnelse
Anbefalet max stilstandstid
- 3 måneder
- Stilstandstid er tid uden aktivitet, inden sagen afsluttes
-
Stikord
- Optræden for offentligheden, regulering [udgået]
Historik
- Oprettet 1988-01-01
- Udgået 2010-11-01
Anbefalet slettefrist for sager med personoplysninger
- 5 år efter sagsafslutning
- Sager må først slettes efter godkendelse af arkiveringsversion
Andre slettefrister
- Temporære data med personoplysninger, der enten er overført til et sagssystem eller ikke længere er nødvendige til dokumentationsbrug, slettes efter 12 måneder. Fx data i selvbetjeningsløsninger, hvor data går videre til et fagsystem, men fortsat ligger i kopi i selvbetjeningsløsningen.
Standardfortegnelse
Anbefalet max stilstandstid
- 3 måneder
- Stilstandstid er tid uden aktivitet, inden sagen afsluttes
-
Lovhenvisninger
Servicetekst
- Kommunalbestyrelsen kan nedsætte et bevillingsnævn til at træffe afgørelser, der er henlagt til kommunalbestyrelsen.
- Her journaliseres sager om bevillingsnævnets opbygning og organisering. De konkrete sager journaliseres under relevant emne.
- Sager om nedsættelse af bevillingsnævn og udpegelser af medlemmer journaliseres her med facet A30.
- De konkrete sager om alkoholbevillinger journaliseres under emnenr. 22.01.01 med facet G01.
Stikord
Historik
- Oprettet 2008-08-01
Anbefalet slettefrist for sager med personoplysninger
- 5 år efter sagsafslutning
- Sager må først slettes efter godkendelse af arkiveringsversion
Andre slettefrister
- Temporære data med personoplysninger, der enten er overført til et sagssystem eller ikke længere er nødvendige til dokumentationsbrug, slettes efter 12 måneder. Fx data i selvbetjeningsløsninger, hvor data går videre til et fagsystem, men fortsat ligger i kopi i selvbetjeningsløsningen.
Standardfortegnelse
Anbefalet max stilstandstid
- 3 måneder
- Stilstandstid er tid uden aktivitet, inden sagen afsluttes
22.03 Forretningers åbningstid (butikstid)
Stikord
- Forretningers åbningstid (butikstid) [=Gruppe]
Historik
- Oprettet 1988-01-01
-
Lovhenvisninger
Servicetekst
- Emnet dækker sager om forretningers åbningstid.
- Erhvervsstyrelsen kan efter indstilling fra kommunalbestyrelsen tillade, at reglerne om generelle åbningstider fraviges ved særlige lejligheder.
- Dispensationsansøgninger tilføjes facet P25.
Stikord
- Butikstid, forretninger
- Dispensation fra reglerne om generelle åbningstider ved særlige lejligheder
- Erhvervsstyrelsens dispensation fra reglerne om generelle åbningstider
- Forretningers åbnings-/lukketid
- Forretningers åbningstid (butikstid) i almindelighed [=Emne]
- Indstilling om butikstid
- Lukketider, forretninger
- Lørdagsåbent, forretninger
- Områdeafgrænsning, butikstider
- Søndagsåbent, forretninger
- Trafikknudepunkter, udvidede butikstid
- Udvidede åbningstider, forretninger
- Udvidet åbningstid
- Weekendåbent, forretninger
- Åbningstider, forretninger/butikker
Historik
- Oprettet 1988-01-01
Anbefalet slettefrist for sager med personoplysninger
- 5 år efter sagsafslutning
- Sager må først slettes efter godkendelse af arkiveringsversion
Andre slettefrister
- Temporære data med personoplysninger, der enten er overført til et sagssystem eller ikke længere er nødvendige til dokumentationsbrug, slettes efter 12 måneder. Fx data i selvbetjeningsløsninger, hvor data går videre til et fagsystem, men fortsat ligger i kopi i selvbetjeningsløsningen.
Standardfortegnelse
Anbefalet max stilstandstid
- 3 måneder
- Stilstandstid er tid uden aktivitet, inden sagen afsluttes
22.04 Kommunale autorisationer [udgået]
Servicetekst
Nummeret udgår i 2006 da det ikke er en kommunal opgave. Taxabevillinger journaliseres under nr. 22.11.02 og godkendelse/autorisation af IT operatører/brugere journaliseres i 85.15.03 med A21
Historik
- Oprettet 1988-01-01
- Udgået 2006-08-01
-
Stikord
- Autorisationer, kommunale [udgået]
- Kommunale autorisationer [udgået]
Historik
- Oprettet 1988-01-01
- Udgået 2006-08-01
22.05 Autorisation af gas-, og vand- og sanitetsmestre [udgået]
Stikord
- Autorisation, gas-, vand- og sanitetsmestre (før 1/1 84) [udgået]
- Gas-, vand-, og sanitetsmestre, autorisation af (før 1/1 84) [udgået]
- Gasmestre, autorisation (før 1/1 84) [udgået]
- Sanitetsmestre, autorisation (før 1/1 84) [udgået]
- Vandmestre, autorisation (før 1/1 84) [udgået]
Historik
- Oprettet 1984-01-01
- Udgået 1984-01-01
-
Historik
- Oprettet 1984-01-01
- Udgået 1984-01-01
22.06 Autorisation af kloakmestre [udgået]
Stikord
- Autorisation, kloakmestre (før 1/1 84) [udgået]
- Kloakmestre, autorisation (før 1/1 84) [udgået]
Historik
- Oprettet 1984-01-01
- Udgået 1984-01-01
-
Historik
- Oprettet 1984-01-01
- Udgået 1984-01-01
22.07 Apotekerbevilling [udgået]
Stikord
- Apotekerbevilling (før 1/1 84) [udgået]
- Bevilling til apoteker (før 1/1 84) [udgået]
Historik
- Oprettet 1984-01-01
- Udgået 1984-01-01
-
Historik
- Oprettet 1984-01-01
- Udgået 1984-01-01
22.08 Autorisation af elinstallatører [udgået]
Stikord
- Autorisation, elinstallatører (før 1/1 84) [udgået]
- Autorisation, installatører m.fl. (før 1/1 84) [udgået]
- Elinstallatører, autorisation (før 1/1 84) [udgået]
- Installatører, autorisation (før 1/1 84) [udgået]
Historik
- Oprettet 1984-01-01
- Udgået 1984-01-01
-
Historik
- Oprettet 1984-01-01
- Udgået 1984-01-01
22.09 Biografbevilling (tilladelse til offentlig filmforevisning)
Stikord
- Biografbevilling (tilladelse til offentlig filmforevisning) [=Gruppe]
Historik
- Oprettet 1988-01-01
-
Stikord
- Biografbevilling
- Biografbevilling (tilladelse til offentlig filmforevisning) i almindelighed [=Emne]
- Filmforevisning, tilladelse til offentlig [udgået]
- Offentlig filmforevisning, tilladelse [udgået]
- Tilladelse til offentlig filmforevisning
Historik
- Oprettet 1988-01-01
Anbefalet slettefrist for sager med personoplysninger
- 5 år efter sagsafslutning
- Sager må først slettes efter godkendelse af arkiveringsversion
Andre slettefrister
- Temporære data med personoplysninger, der enten er overført til et sagssystem eller ikke længere er nødvendige til dokumentationsbrug, slettes efter 12 måneder. Fx data i selvbetjeningsløsninger, hvor data går videre til et fagsystem, men fortsat ligger i kopi i selvbetjeningsløsningen.
Standardfortegnelse
Anbefalet max stilstandstid
- 3 måneder
- Stilstandstid er tid uden aktivitet, inden sagen afsluttes
22.11 Taxikørsel
Servicetekst
- Lbk. om taxikørsel m.v. (Taxiloven)
- Taxibekendtgørelsen
- Bek. om særlige krav til taxier mv.
- Bek. af overenskomst af 17. juni 2002 med Sverige om ændring af overenskomst af 3. marts 2000 om international taxikørsel på vej
- Bek. om erhvervsmæssig befordring af personer i køretøjer, som de pågældende råder over
Gruppen udgik august 2018 da administrationen af taxiområdet er flyttet til Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen. Genåbnet februar 2019, da kommuner fortsat får henvendelser, bl.a. om ombytning af tilladelser.
Stikord
- Ejerkort, hyrevognskørsel, gruppe [udgået]
- Førerkort, hyrevognskørsel, gruppe [udgået]
- Hyrebøger, gruppe [udgået]
- Hyrevognskørsel, gruppe [udgået]
- Kørsel med hyrevogn, gruppe [udgået]
- Serviceydelser, tilskudsberettigede, hjemmeservice, gruppe [udgået]
- Taxikørsel [=Gruppe]
- Taxikørsel, regulering, gruppe [udgået]
- Taxikørsel/taxibevillinger, gruppe [udgået]
Historik
- Oprettet 1988-01-01
- Rettet 2019-02-01 (Overskrift, Rettet)
-
Servicetekst
Emnet udgik august 2018 da administrationen af taxiområdet er flyttet til Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen. Genåbnet februar 2019, da kommuner fortsat får henvendelser, bl.a. om ombytning af tilladelser.
Stikord
- Busbaner, taxikørsel i [udgået]
- Etablering af kommunalt fællesskab efter § 2a i lov om taxikørsel mv. [udgået]+A06
- Fastsættelse af antal hyrevognsbevillinger [udgået]+P21
- Hyrekørsel, kilometertakst [udgået]+S55
- Hyrekørsel, startgebyr [udgået]+S55
- Hyrevognskørsel, reglement [udgået]+P24
- Hyrevognskørsel, takster [udgået]+S55
- Hyrevognsnævn (efter 1/1 91) [udgået]+A16
- Hyrevognstakster [udgået]+S55
- Høringssvar ifm ændret eller ny lovgivning om taxikørsel [udgået]+K04
- Kilometertakst, hyrekørsel [udgået]+S55
- Kontaktudvalget, dagsorden og mødereferat [udgået]+P35
- Kontaktudvalgsmøde, taxikørsel [udgået]+P35
- Møder i taxinævnet, mødereferater [udgået]+P35
- Reglement for hyrevognskørsel [udgået]+P24
- Rengøring af taxi, takst [udgået]+S55
- Startgebyr, hyrekørsel [udgået]+S55
- Statistik over taxiernes kørsel [udgået]+P05
- Storkøbenhavns taxinævn, organisering [udgået]+A30
- Takstregulativ, hyrevognskørsel [udgået]+P24
- Taxikørsel i almindelighed [=Emne]
- Taxikørsel, kontaktudvalgets møder, mødereferater og mødedagsordener [udgået]+P35
- Taxinævn, organisering [udgået]+A30
- Taxinævnets årsberetning [udgået]+K07
Historik
- Oprettet 1988-01-01
- Rettet 2019-02-01 (Overskrift, Rettet)
Anbefalet slettefrist for sager med personoplysninger
- 5 år efter sagsafslutning
- Sager må først slettes efter godkendelse af arkiveringsversion
Andre slettefrister
- Temporære data med personoplysninger, der enten er overført til et sagssystem eller ikke længere er nødvendige til dokumentationsbrug, slettes efter 12 måneder. Fx data i selvbetjeningsløsninger, hvor data går videre til et fagsystem, men fortsat ligger i kopi i selvbetjeningsløsningen.
Standardfortegnelse
Anbefalet max stilstandstid
- 3 måneder
- Stilstandstid er tid uden aktivitet, inden sagen afsluttes
-
Servicetekst
- Emnet dækker sager, hvor den myndighed, der har meddelt tilladelsen, kan tilbagekalde denne eller nægte fornyelse heraf, hvis indehaveren eller den, der har bestemmende indflydelse i virksomheden eller i øvrigt optræder i virksomhedens interesse, groft eller gentagne gange har overtrådt vilkårene for tilladelsen.
Emnet udgik august 2018 da administrationen af taxiområdet er flyttet til Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen. Genåbnet februar 2019, da kommuner fortsat får henvendelser, bl.a. om ombytning af tilladelser.
Stikord
- Indberetning fra feriekontoret om manglende indbetaling af feriepenge, taxikørsel [udgået]
- Rettighedsfrakendelse, sager fra politiet til udtalelse, frakendelse af erhvervskørekort [udgået]
- Tilbagekaldelse af hyrevognsbevillinger [udgået]
- Tilbagekaldelse af taxitilladelse pga. offentlig gæld [udgået]+G01
- Tilbagekaldelse, nægtelse af fornyelse samt bortfald af tilladelser mv. [=Emne]
Historik
- Oprettet 1993-01-01
- Rettet 2019-02-01 (Overskrift, Rettet)
Anbefalet slettefrist for sager med personoplysninger
- 5 år efter sagsafslutning
- Sager må først slettes efter godkendelse af arkiveringsversion
Andre slettefrister
- Temporære data med personoplysninger, der enten er overført til et sagssystem eller ikke længere er nødvendige til dokumentationsbrug, slettes efter 12 måneder. Fx data i selvbetjeningsløsninger, hvor data går videre til et fagsystem, men fortsat ligger i kopi i selvbetjeningsløsningen.
Standardfortegnelse
Anbefalet max stilstandstid
- 3 måneder
- Stilstandstid er tid uden aktivitet, inden sagen afsluttes
-
Servicetekst
- Her journaliseres sager om tilladelser til taxikørsel (taxibevillinger).
- Det gælder både dem der bevilges og hvor der gives afslag.
- De konkrete ansøgninger tilføjes facet G01.
- Tilladelser til limousine og sygetransport journaliseres under hhv. emnenr. 22.11.00 og emnenr. 22.11.14.
Emnet udgik august 2018 da administrationen af taxiområdet er flyttet til Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen. Genåbnet februar 2019, da kommuner fortsat får henvendelser, bl.a. om ombytning af tilladelser.
Stikord
- Advarsel, manglende indbetaling af feriepenge, taxibevilling [udgået]
- Ansøgning om nedsat tid, taxikørsel [udgået]
- Antallet af taxitilladelser [udgået]
- Besættelse af hyrevognsbevilling [udgået]
- Bevillinger til hyrevogne/taxi [udgået]
- Bevillingsantallet, bevillingsuddeling, taxitilladelser [udgået]
- Bevillingsnummerplade, bestilling, taxitilladelser [udgået]
- Garantistillelse iht. taxibekendtgørelsen, taxibevilling [udgået]
- Handicapbevilling, taxibevilling [udgået]
- Handicapkørselsbevilling, taxi [udgået]
- Handicappedes fortrinsadgang, konkret bevilling til taxikørsel [udgået]
- Hyrevognsbevillinger [udgået]
- Natbevilling, taxi [udgået]
- Ombytning af taxibevilling, henvendelser om
- Ombytning af taxitilladelse, henvendelser om
- Ombytning af tilladelse til taxikørsel, henvendelser om
- Opsigelse af hyrevognsbevilling [udgået]
- Oversigt over antallet af taxitilladelser [udgået]+P07
- Specialbevilling, taxi [udgået]
- Sygetransport, ansøgning om tilladelse, lov om taxikørsel [udgået]
- Taxibevillinger [udgået]
- Taxitilladelse til handicappede [udgået]
- Taxitilladelse til handicappede, handicapbevilling, fortrinsadgang [udgået]
- Taxitilladelser som deponeres, deponering [udgået]
- Taxitilladelser til arvinger [udgået]
- Tilladelse til taxikørsel (taxibevillinger) [udgået]
- Tilladelsens indhold, taxikørsel, overenskomster [udgået]
- Tilladelser til taxikørsel (taxibevillinger) mv. [=Emne]
- Udnyttelse af taxitilladelser, manglende udnyttelse [udgået]
- Udnyttelse af taxitilladelser, undersøgelse der ikke fører til afgørelse [udgået]
Historik
- Oprettet 1993-01-01
- Rettet 2019-02-01 (Overskrift, Rettet)
Anbefalet slettefrist for sager med personoplysninger
- 5 år efter sagsafslutning
- Sager må først slettes efter godkendelse af arkiveringsversion
Andre slettefrister
- Temporære data med personoplysninger, der enten er overført til et sagssystem eller ikke længere er nødvendige til dokumentationsbrug, slettes efter 12 måneder. Fx data i selvbetjeningsløsninger, hvor data går videre til et fagsystem, men fortsat ligger i kopi i selvbetjeningsløsningen.
Standardfortegnelse
Anbefalet max stilstandstid
- 3 måneder
- Stilstandstid er tid uden aktivitet, inden sagen afsluttes
-
Servicetekst
- Emnet dækker sager om bestemmelser om taxiers indretning, udstyr, benyttelse mv.
- Emnet dækker ligeledes sager, hvor kommunalbestyrelsen kan fritage indehavere af tilladelser til taxikørsel for pligten til at forsyne et køretøj med tv-overvågning, hvis køretøjet hovedsagelig anvendes til forudbestilt kørsel ifølge kontrakt.
Emnet udgik august 2018 da administrationen af taxiområdet er flyttet til Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen. Genåbnet februar 2019, da kommuner fortsat får henvendelser, bl.a. om ombytning af tilladelser.
Stikord
- Benyttelse af hyrevognen, bestemmelser om [udgået]+P21
- Bestemmelser om hyrevognens indretning, udstyr, benyttelse [udgået]+P21
- Bestemmelser om taxiers indretning, udstyr, benyttelse mv. [=Emne]
- Dispensation fra Tv-overvågning i taxier [udgået]+P25
- Fritagelse for pligt til at forsyne et køretøj med tv-overvågning [udgået]
- Hyrevognens indretning, udstyr, bestemmelser om benyttelse [udgået]+P21
- Kørselsreglement [udgået]+P24
- Turnusordning, hyrevogne [udgået]
- Tv-overvågning i taxier [udgået]
- Ændringer til kørselsreglement, forespørgsler [udgået]
Historik
- Oprettet 1993-01-01
- Rettet 2019-02-01 (Overskrift, Rettet)
Anbefalet slettefrist for sager med personoplysninger
- 5 år efter sagsafslutning
- Sager må først slettes efter godkendelse af arkiveringsversion
Andre slettefrister
- Temporære data med personoplysninger, der enten er overført til et sagssystem eller ikke længere er nødvendige til dokumentationsbrug, slettes efter 12 måneder. Fx data i selvbetjeningsløsninger, hvor data går videre til et fagsystem, men fortsat ligger i kopi i selvbetjeningsløsningen.
Standardfortegnelse
Anbefalet max stilstandstid
- 3 måneder
- Stilstandstid er tid uden aktivitet, inden sagen afsluttes
-
Servicetekst
Emnet udgik august 2018 da administrationen af taxiområdet er flyttet til Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen. Genåbnet februar 2019, da kommuner fortsat får henvendelser, bl.a. om ombytning af tilladelser.
Stikord
- Ansøgning om fornyelse af førerkort [udgået]
- Ansøgning om førerkort [udgået]
- Ansøgning om førerkort, taxi [udgået]+G01
- Bestilling af erstatningsførerkort [udgået]
- Chaufførgodkendelser, taxi [udgået]
- Frakendelse af erhvervskørekort, førere, taxi [udgået]
- Førere af køretøjer, godkendelse [=Emne]
- Førere, godkendelse, taxikørsel [udgået]
- Førerkort, taxi [udgået]
- Rettighedsfrakendelse, førere, taxi [udgået]
- Sager fra politiet til udtalelse, førere, taxi [udgået]
- Vognmandstilladelser, taxi [udgået]
Historik
- Oprettet 2008-08-01
- Rettet 2019-02-01 (Overskrift, Rettet)
Anbefalet slettefrist for sager med personoplysninger
- 5 år efter sagsafslutning
- Sager må først slettes efter godkendelse af arkiveringsversion
Andre slettefrister
- Temporære data med personoplysninger, der enten er overført til et sagssystem eller ikke længere er nødvendige til dokumentationsbrug, slettes efter 12 måneder. Fx data i selvbetjeningsløsninger, hvor data går videre til et fagsystem, men fortsat ligger i kopi i selvbetjeningsløsningen.
Standardfortegnelse
Anbefalet max stilstandstid
- 3 måneder
- Stilstandstid er tid uden aktivitet, inden sagen afsluttes
-
Servicetekst
- Emnet dækker bestillingskontorer.
- I kommuner, hvor antallet af taxibevillinger er fastsat til 10 eller derover, påhviler det bevillingshaverne at oprette eller tilslutte sig et bestillingskontor og deltage i de foranstaltninger til fremme af en passende betjening af offentligheden, som kommunalbestyrelsen pålægger bestillingskontoret at etablere.
Emnet udgik august 2018 da administrationen af taxiområdet er flyttet til Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen. Genåbnet februar 2019, da kommuner fortsat får henvendelser, bl.a. om ombytning af tilladelser.
Stikord
- Aftale, bestillingskontorerne samarbejde [udgået]+P27
- Bestillingskontor, godkendelse af vedtægter [udgået]+P24
- Bestillingskontor, hyrevognskørsel [udgået]
- Bestillingskontor, klager over [udgået]+K02
- Bestillingskontor, oprettelse og tilslutning, lov om taxikørsel [udgået]
- Bestillingskontor, pligt til medlemskab af [udgået]
- Bestillingskontor, telefonanlæg og radioanlæg, lov om taxikørsel [udgået]
- Bestillingskontorer [=Emne]
- Bestillingskontorernes samarbejde/fællessager [udgået]
- Indberetninger fra taxicentraler, eksklusion fra bestillingskontor [udgået]
- Indberetninger fra taxicentraler, klage [udgået]
- Klager over taxicentraler [udgået]+K02
- Pligt til medlemskab af bestillingskontor [udgået]
- Taxicentraler [udgået]
- Taxicentraler, klager over [udgået]+K02
Historik
- Oprettet 1993-01-01
- Rettet 2019-02-01 (Overskrift, Rettet)
Anbefalet slettefrist for sager med personoplysninger
- 5 år efter sagsafslutning
- Sager må først slettes efter godkendelse af arkiveringsversion
Andre slettefrister
- Temporære data med personoplysninger, der enten er overført til et sagssystem eller ikke længere er nødvendige til dokumentationsbrug, slettes efter 12 måneder. Fx data i selvbetjeningsløsninger, hvor data går videre til et fagsystem, men fortsat ligger i kopi i selvbetjeningsløsningen.
Standardfortegnelse
Anbefalet max stilstandstid
- 3 måneder
- Stilstandstid er tid uden aktivitet, inden sagen afsluttes
-
Servicetekst
- Her journaliseres sager om tilladelser til limousine.
- Det gælder både dem der bevilges og hvor der gives afslag.
- De konkrete ansøgninger tilføjes facet G01.
Emnet udgik august 2018 da administrationen af taxiområdet er flyttet til Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen. Genåbnet februar 2019, da kommuner fortsat får henvendelser, bl.a. om ombytning af tilladelser.
Stikord
- Advarsel, manglende overholdelse af overenskomst, taxikørsel, limousine [udgået]
- Tilladelse til limousinekørsel, konkret afgørelse [udgået]+G01
- Tilladelsens indhold, limousine, taxikørsel, overenskomster [udgået]
- Tilladelser til limousine, taxikørsel [=Emne]
Historik
- Oprettet 2009-11-01
- Rettet 2019-02-01 (Overskrift, Rettet)
Anbefalet slettefrist for sager med personoplysninger
- 5 år efter sagsafslutning
- Sager må først slettes efter godkendelse af arkiveringsversion
Andre slettefrister
- Temporære data med personoplysninger, der enten er overført til et sagssystem eller ikke længere er nødvendige til dokumentationsbrug, slettes efter 12 måneder. Fx data i selvbetjeningsløsninger, hvor data går videre til et fagsystem, men fortsat ligger i kopi i selvbetjeningsløsningen.
Standardfortegnelse
Anbefalet max stilstandstid
- 3 måneder
- Stilstandstid er tid uden aktivitet, inden sagen afsluttes
-
Servicetekst
- Her journaliseres sager om tilladelser til sygetransport.
- Det gælder både dem der bevilges og hvor der gives afslag.
- De konkrete ansøgninger tilføjes facet G01.
Emnet udgik august 2018 da administrationen af taxiområdet er flyttet til Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen. Genåbnet februar 2019, da kommuner fortsat får henvendelser, bl.a. om ombytning af tilladelser.
Stikord
- Advarsel, manglende overholdelse af overenskomst, taxikørsel, sygetransport [udgået]
- Tilladelsens indhold, taxikørsel, sygetransport, overenskomster [udgået]
- Tilladelser til sygetransport, taxikørsel [=Emne]
Historik
- Oprettet 2009-11-01
- Rettet 2019-02-01 (Overskrift, Rettet)
Anbefalet slettefrist for sager med personoplysninger
- 5 år efter sagsafslutning
- Sager må først slettes efter godkendelse af arkiveringsversion
Andre slettefrister
- Temporære data med personoplysninger, der enten er overført til et sagssystem eller ikke længere er nødvendige til dokumentationsbrug, slettes efter 12 måneder. Fx data i selvbetjeningsløsninger, hvor data går videre til et fagsystem, men fortsat ligger i kopi i selvbetjeningsløsningen.
Standardfortegnelse
Anbefalet max stilstandstid
- 3 måneder
- Stilstandstid er tid uden aktivitet, inden sagen afsluttes
-
Servicetekst
- Her journaliseres sager om tilladelser til erhvervsmæssig befordring af personer i køretøjer, som de pågældende råder over.
- Det gælder både dem der bevilges og hvor der gives afslag.
- De konkrete ansøgninger tilføjes facet G01.
Emnet udgik august 2018 da administrationen af taxiområdet er flyttet til Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen. Genåbnet februar 2019, da kommuner fortsat får henvendelser, bl.a. om ombytning af tilladelser.
Stikord
- Erhvervsmæssig befordring af personer i køretøjer, som de pågældende råder over [udgået]
- Tilladelser til erhvervsmæssig personbefordring i kundernes køretøjer [=Emne]
Historik
- Oprettet 2009-11-01
- Rettet 2019-02-01 (Overskrift, Rettet)
Anbefalet slettefrist for sager med personoplysninger
- 5 år efter sagsafslutning
- Sager må først slettes efter godkendelse af arkiveringsversion
Andre slettefrister
- Temporære data med personoplysninger, der enten er overført til et sagssystem eller ikke længere er nødvendige til dokumentationsbrug, slettes efter 12 måneder. Fx data i selvbetjeningsløsninger, hvor data går videre til et fagsystem, men fortsat ligger i kopi i selvbetjeningsløsningen.
Standardfortegnelse
Anbefalet max stilstandstid
- 3 måneder
- Stilstandstid er tid uden aktivitet, inden sagen afsluttes
-
Servicetekst
Emnet udgik august 2018 da administrationen af taxiområdet er flyttet til Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen. Genåbnet februar 2019, da kommuner fortsat får henvendelser, bl.a. om ombytning af tilladelser.
Stikord
- Holdepladser [=Emne]
- Indberetning fra lufthavnens taxaservice, holdepladser [udgået]
- Københavns lufthavn, holdepladser [udgået]
- Taxiændringen i lufthavnen [udgået]
Historik
- Oprettet 2009-11-01
- Rettet 2019-02-01 (Overskrift, Rettet)
Anbefalet slettefrist for sager med personoplysninger
- 5 år efter sagsafslutning
- Sager må først slettes efter godkendelse af arkiveringsversion
Andre slettefrister
- Temporære data med personoplysninger, der enten er overført til et sagssystem eller ikke længere er nødvendige til dokumentationsbrug, slettes efter 12 måneder. Fx data i selvbetjeningsløsninger, hvor data går videre til et fagsystem, men fortsat ligger i kopi i selvbetjeningsløsningen.
Standardfortegnelse
Anbefalet max stilstandstid
- 3 måneder
- Stilstandstid er tid uden aktivitet, inden sagen afsluttes
-
Servicetekst
Emnet udgik august 2018 da administrationen af taxiområdet er flyttet til Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen. Genåbnet februar 2019, da kommuner fortsat får henvendelser, bl.a. om ombytning af tilladelser.
Stikord
- Betaling for taxikørsel [=Emne]
- Dokumentfalsk, falske taxiboner, dankort, trafikbøger [udgået]
- Fastsættelse af takster, taxikørsel [udgået]+S29
- Prisinformation, betaling for taxikørsel [udgået]
- Takster, taxikørsel [udgået]
- Takstspørgsmålet, takstændring, takstreglement, prisinformation [udgået]
- Taxiboner, clearing af [udgået]
- Taxikørsel, misbrug af kreditkort [udgået]
Historik
- Oprettet 2009-11-01
- Rettet 2019-02-01 (Overskrift, Rettet)
Anbefalet slettefrist for sager med personoplysninger
- 5 år efter sagsafslutning
- Sager må først slettes efter godkendelse af arkiveringsversion
Andre slettefrister
- Temporære data med personoplysninger, der enten er overført til et sagssystem eller ikke længere er nødvendige til dokumentationsbrug, slettes efter 12 måneder. Fx data i selvbetjeningsløsninger, hvor data går videre til et fagsystem, men fortsat ligger i kopi i selvbetjeningsløsningen.
Standardfortegnelse
Anbefalet max stilstandstid
- 3 måneder
- Stilstandstid er tid uden aktivitet, inden sagen afsluttes
-
Servicetekst
Emnet udgik august 2018 da administrationen af taxiområdet er flyttet til Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen. Genåbnet februar 2019, da kommuner fortsat får henvendelser, bl.a. om ombytning af tilladelser.
Stikord
- Forsøg med elektroniske trafikbøger, taxikørsel [udgået]
- Trafikbøger, indkaldelse af trafikbøger, fejl- og mangler i trafikbøger [udgået]
- Trafikbøger, taxikørsel [=Emne]
Historik
- Oprettet 2009-11-01
- Rettet 2019-02-01 (Overskrift, Rettet)
Anbefalet slettefrist for sager med personoplysninger
- 5 år efter sagsafslutning
- Sager må først slettes efter godkendelse af arkiveringsversion
Andre slettefrister
- Temporære data med personoplysninger, der enten er overført til et sagssystem eller ikke længere er nødvendige til dokumentationsbrug, slettes efter 12 måneder. Fx data i selvbetjeningsløsninger, hvor data går videre til et fagsystem, men fortsat ligger i kopi i selvbetjeningsløsningen.
Standardfortegnelse
Anbefalet max stilstandstid
- 3 måneder
- Stilstandstid er tid uden aktivitet, inden sagen afsluttes
-
Servicetekst
Emnet udgik august 2018 da administrationen af taxiområdet er flyttet til Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen. Genåbnet februar 2019, da kommuner fortsat får henvendelser, bl.a. om ombytning af tilladelser.
Stikord
- International taxikørsel på vej [=Emne]
- Svenske taxier [udgået]
Historik
- Oprettet 2009-11-01
- Rettet 2019-02-01 (Overskrift, Rettet)
Anbefalet slettefrist for sager med personoplysninger
- 5 år efter sagsafslutning
- Sager må først slettes efter godkendelse af arkiveringsversion
Andre slettefrister
- Temporære data med personoplysninger, der enten er overført til et sagssystem eller ikke længere er nødvendige til dokumentationsbrug, slettes efter 12 måneder. Fx data i selvbetjeningsløsninger, hvor data går videre til et fagsystem, men fortsat ligger i kopi i selvbetjeningsløsningen.
Standardfortegnelse
Anbefalet max stilstandstid
- 3 måneder
- Stilstandstid er tid uden aktivitet, inden sagen afsluttes
-
Servicetekst
- Emnet dækker sager om organisering og nedsættelse af taxinævn, som kommunalbestyrelsen har overdraget myndighedsopgaven til.
- Nævnets forretningsorden og ændringer hertil tilføjes facet P24.
- Nedsættelse af og organisering af nævnet tilføjes facet A30.
- Sager omkring overførsel af bevillingskompetence mv. til et kommunalt fællesskab jf. lov om taxikørsel m.v. § 2a journaliseres også her
Emnet udgik august 2018 da administrationen af taxiområdet er flyttet til Trafik-, Bygge- og Boligstyrelsen. Genåbnet februar 2019, da kommuner fortsat får henvendelser, bl.a. om ombytning af tilladelser.
Stikord
Historik
- Oprettet 2009-11-01
- Rettet 2019-02-01 (Overskrift, Rettet)
Anbefalet slettefrist for sager med personoplysninger
- 5 år efter sagsafslutning
- Sager må først slettes efter godkendelse af arkiveringsversion
Andre slettefrister
- Temporære data med personoplysninger, der enten er overført til et sagssystem eller ikke længere er nødvendige til dokumentationsbrug, slettes efter 12 måneder. Fx data i selvbetjeningsløsninger, hvor data går videre til et fagsystem, men fortsat ligger i kopi i selvbetjeningsløsningen.
Standardfortegnelse
Anbefalet max stilstandstid
- 3 måneder
- Stilstandstid er tid uden aktivitet, inden sagen afsluttes
-
Servicetekst
Emnet udgår i 2011, da kommunen ikke har myndighedsopgaver ift. fragttrafik.
Stikord
- Fragtcentraler [udgået]
- Fragtmandskørsel [udgået]
- Fragttrafik [udgået]
- Koncessioner, fragtruter [udgået]+P24
Historik
- Oprettet 1988-01-01
- Udgået 2011-02-01
-
Servicetekst
Emnet udgår i 2011, da kommunen ikke længere er myndighed på tilladelse til buskørsel.
Stikord
- Almindelig rutekørsel, tilladelse/ bortfald mv. [udgået]
- Buskørsel, regulering af privat erhverv [udgået]
- Ekspresbusruter, private [udgået]
- Hurtigbusruter, private [udgået]
- Ikke-erhvervsmæssig personbefordring, busser [udgået]
- Privat buskørsel, rutebilkørsel [udgået]
- Rutebilkørsel, privat buskørsel [udgået]
Historik
- Oprettet 1988-01-01
- Udgået 2011-02-01
22.14 Spillekasinoer, kontrollanter [udgået]
Servicetekst
Gruppen udgår feb 2013
Historik
- Oprettet 1995-01-01
- Rettet 2010-11-01 (Overskrift, Rettet)
- Udgået 2013-02-01
-
Servicetekst
Emnet udgår feb 2013, da området er overgået til ny myndighed. Oprindelig servicetekst: Emnet dækker kommunens opgaver ift. spillekasinoer. Kontrollanterne i et spillekasino udpeges af kommunalbestyrelsen i den kommune, hvor spillekasinoet er beliggende, blandt de ansatte i kommunens administration for en periode af to år. Spillekasinoet refunderer kommunen et beløb svarende til de samlede løn- og administrationsudgifter, som kommunen har afholdt til kontrollanter.
Stikord
- Kommunalbestyrelsens udpegning af kontrollanter i et spillekasino [udgået]
- Kontrollant, spillekasino [udgået]
- Spillekasino, kontrollant [udgået]
- Spillekasino, kontrollantens indberetning til politiet [udgået]
Historik
- Oprettet 1995-01-01
- Rettet 2010-11-01 (Overskrift, Rettet)
- Udgået 2013-02-01